۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۸۹۵۶۸
رییس مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد:

مباحثه علمی رمز موفقیت طلاب است

خبرگزاری رسا ـ رییس مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با بیان این که مباحثه رمز موفقیت طلبه است، گفت: مدیران، اساتید و طلاب باید به این امر توجه داشته باشند.
طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی رییس مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدارس علمیه لرستان که در مدرسه کمالیه خرم آباد برگزار شد، گفت: امام باقر(ع) شکافنده علم بود.

 

وی با اشاره به این که در دوران امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) بنی امیه و بنی عباس درگیر بودند، افزود: با درگیر شدن طاغوت در برابر طاغوت، حق زنده شد.

 

آیت آلله صادقی با اشاره به این که مطالب امام باقر و امام صاق(ع) در کتابخانه های دنیا موجود است، عنوان داشت: درگیری طاغوت با طاغوت در آن زمان فرصتی را به وجود آورد که امام باقر و امام صادق(ع) علم را در دنیا منتشر کنند.

 

وی ادامه داد: فردی که طلبگی را انتخاب می کند انتخاب مسیر طلبگی واجب کفایی است که انجام داده است و پس از آن به دو واجب عینی نیز باید توجه کند.    

 

رییس مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد فراگیری علوم دینی و تفقه در دین را از دیگر وظایف طلاب بیان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی نظم و انضباط در مدارس علمیه امری مهم دانست و اظهار داشت: نظم در هر کاری موجب موفقیت و پیشرفت در عرصه های گوناگون می شود.

 

آیت الله صادقی تفقه در دین و نظم و انضباط و حضور در کلاس درس را واجب عینی بیان کرد و یادآور شد: غیبت در کلاس درس فقط با وجود عذر شرعی پذیرفته است.

 

وی با بیان این که غیبت در کلاس درس مدارس علمیه تلف کردن وقت است، عنوان کرد: ترک کلاس درس به معنای ترک واجب عینی است و به عقیده من گناه کبیره محسوب می شود.

 

رییس مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با تأکید بر توجه طلاب به مباحثه اظهار داشت: رمز موفقیت طلبه در فراگیری دروس مباحثه است.    

 

وی با تأکید بر احیا و حفظ فرهنگ مباحثه در مدارس علمیه گفت: انتخاب مسیر طلبگی مسؤولیت سنگینی بر دوش طلاب می گذارد و طلبه باید در این مسیر تلاش کند.

آیت الله صادقی خطاب به طلاب نو ورود با تأکید براین که از ابتدا در مسیر طلبگی باید گام های بلند بردارید، خاطرنشان کرد: باید هدف والا داشته باشید و برای رسیدن به هدف خود از هیچ کوششی دریغ نکنید./9459/202/ب3

ارسال نظرات