۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۸۹۵۹۴
امام جمعه شبستر:

احیای تمدن اسلامی در توجه به سیره امام باقر ممکن خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر الگوگیری از مجاهدت های علمی امام باقر(ع)، گفت: جهان اسلام برای بازیابی و شکوه علمی از دست رفته خود و بازگشت به تمدن عظیم علمی اسلامی نیازمند توجه و الگوگیری از امام باقر(ع) است.
حجت الاسلام علي محمدزاده

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به مجاهدت های علمی امام باقر(ع) در روزگار تلسط بنی امیه بر جهان اسلام، اظهار داشت: مجاهدت های علمی این امام بزگوار نیاز امروز جهان اسلام است.

 

وی با تأکید بر الگوگیری از مجاهدت های علمی امام باقر(ع)، ابراز داشت: جهان اسلام برای بازیابی و شکوه علمی از دست رفته خود و بازگشت به تمدن عظیم علمی اسلامی نیازمند توجه و الگو گیری از امام باقر(ع) است.

 

امام جمعه شبستر ادامه داد: سال های پس از امامت امام باقر(ع)، سال های اوج رشد علمی و شکوفایی جهان اسلام است، امام پنجم با تربیت شاگردان و گسترش و زمینه سازی توسعه علمی باعث شد تا سال ها دانش و شهرت دانشمندان مسلمان بر جهان حکم فرما باشد.

 

وی اعاده حیثیت علمی جهان اسلام را لازم دانست و تصریح کرد: بازگشت به گذشته درخشان جامعه اسلامی و احیای تمدن اسلامی امری بدیهی و غیر قابل انکار است، رسیدن به این مهم نیز با توجه به عملکرد و مدیریت امامان معصوم می توان بار دیگر تکرار شود.

 

حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر بیانات رهبر انقلاب در خصوص جنبش نرم افزاری، اذعان داشت: تولید علم در دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید مورد توجه قرار گیرد و صرفا به تدریس کتب گذشتگان و آثار علمی غرب بسنده نشود.

 

وی با اشاره به شرایط سیاسی امام باقر(ع) و فضای اجتماعی موجود در آن زمان، خاطرنشان کرد: این امام همام توانست با تأسیس دانشگاه علمی اهل بیت(ع) و استقبال گسترده جهان اسلام همزمان با پایان ممنوعیت کتابت حدیث یک حرکت علمی به وجود آورد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه با اشاره به فقاهت بی نظیر امام پنجم، تصریح کرد: این درجه علمی مورد تأیید تاریخ نویسان شیعه و سنی می باشد، علت اساسی انحراف فرقه های مختلف در اوائل اسلام به سبب دوری از دامان اهل بیت(ع) بوده است.

 

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: آن امام همام در کنار فعالیت فقهی و علمی گسترده، در مقابل دسیسه‌های هشام واکنش‌های مناسب و قدرتمندانه‌ای به نمایش گذاشتند که سبب اقتدار بیشتر شیعیان شد./854/202/ب3

ارسال نظرات