۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۸۹۶۰۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

پیروی از سیره اهل بیت تنها راه رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران پیروی از اهل بیت(ع) را راه کسب سعادت و تعالی حقیقی دانست و گفت: ائمه اطهار(ع) چراغ روشن و مشعل هدایت بشریت هستند و مطالعه و سیره شخصیت امامان همام ضروری است.
اهل بيت

حجت الاسلام عزت الله عیسی نژاد، معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسگری(ع) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن ماه پر برکت ذی حجه تصریح کرد: ماه پربرکت ذی حجه جزء ایام معدود ماه ها است که انجام عبادت در آن دارای ثواب بیشماری است که از پرفضیلت ترین اعمال نماز دهه اول ذی حجه است که شخص در ثواب حاجیان در مکه شریک می‌شود.


 وی با اشاره به چگونگی نزول تورات بر حضرت موسی(ع) در این ماه، افزود: خدای متعال هنگامی که می‌خواست تورات را بر حضرت موسی(ع) نازل کند به او امر کرد تا از ابتدای ماه ذی القعده شروع به چله‌نشینی کند و در میقات با خدای خود عهد ببندد.


 معاون تهذیب حوزه امام حسن عسگری(ع) با بیان این که انسان باید از لحاظ معنوی خود را آراسته به مقام معنوی حضرت موسی(ع) کند، بیان کرد: عبادات ما دارای جنبه ظاهری و باطنی است که انسان باید متوجه روح و باطن عبادات شود.

 
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: اگر کسی چهل صباح خود را برای خدا خالص گرداند چشمه های حکمت بر زبانش جاری می شود.


استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: کسانی که اهل سیر و سلوک معنوی هستند با چله نشینی خود را برای خدا خالص می کردند و بهترین زمان آن را اول ماه ذی القعده تا عید قربان در نظر می گرفتند.

 
وی گفت: شب مبنایی برای عبادات است و باید در این فضای معنوی با خدای خود عهد ببندیم تا با دوری از گناهان مقدمات توبه را فراهم کنیم.

 
حجت الاسلام عیسی‌نژاد افزود: انسان اگر اهل عزم و اراده و تصمیم باشد می‌تواند به درجات و مقامات معنوی برسد و نتیجه اش اعطای شرح صدر و نورانیت باطن از جانب خدای متعال است.

 
وی بیان کرد: انسان باید خود را به صورت تدریجی به عبادات عادت دهد و این تنها عبادت است که او را به خدا نزدیک می‌کند، اما با دوری از آن دچار خسران می‌شود و شیرینی عبادت از او دور نمی شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود پیروی از قرآن و سیره اهل بیت(ع) را سلاحی در برابر جاهلیت مدرن دانست و با تأکید بر این که طلاب باید به وظیفه خود در این عرصه آشنایی کامل داشته باشند، خاطرنشان کرد: امروز سلاح ما در رویارویی با جاهلیت مدرن تمسک و پیروی از ثقلین یعنی قرآن و اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام عیسی‌نژاد پیروی از اهل بیت(ع) را راه کسب سعادت و تعالی حقیقی دانست و تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) چراغ روشن و مشعل هدایت بشریت هستند و مطالعه و سیره شخصیت امامان همام ضروری است. 

 

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل بحران های امروز جوامع اسلامی را به دلیل دوری از سیره اهل بیت(ع) دانست و گفت: اگر امت اسلامی همان طور که پیامبر گرامی اسلام سفارش فرمودند به قرآن و اهل بیت پناه ببرند به حتم هیچ تهدیدی جامعه اسلامی را تهدید نخواهد کرد./950/302/ب2

ارسال نظرات