۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۸۹۶۰۱
مدیر حوزه‌های علمیه لرستان:

افزودن علم و آگاهی بهترین عامل مقابله با دسیسه‌های فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان جهل و نادانی را عامل بدبختی انسان ها دانست و گفت: افزودن علم و آگاهی بهترین عامل مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمن است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی مدیر حوزه های علمیه لرستان، پیش از ظهر امروز، در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدارس علمیه استان که در مدرسه کمالیه خرم آباد برگزار شد، با تبریک سال تحصیلی حوزه های علمیه و خیر مقدم به طلاب جدیدالورود گفت: تربیت و تعلیم طلبه هدف حوزه های علمیه است.

 

وی با بیان این که موفقیت طلبه مرهون تلاش و مجاهدت است، افزود: امید است در سایه تلاش و پشتکار طلاب شاهد رشد و شکوفایی حوزه های علمیه شویم.

 

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که هدف مرکز مدیریت، مدیران و اساتید رشد و شکوفایی استعداد طلاب است، عنوان داشت: با همدلی و همزبانی در جهت پیش رفتن هدف حوزه های علمیه تلاش می کنیم.

 

وی با بیان این که خدای متعال قسمتی از سرنوشت را در دست انسان قرار داده است، اظهار داشت: با استعانت از خداوند و در سایه تلاش و کوشش امید است شاهد سالی همراه با خیر و برکت تحصیلی در مدارس علمیه باشیم.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان افزود: شکل گیری و زحمات کادر آموزشی، اساتید حوز و پشتیبانی مرکز مدیریت استان در جهت هدایت طلاب در مسیر طلبگی و تحصیل و کمک به رشد و شکوفایی استعداد این قشر است.

 

وی با تأکید بر این که طلاب باید قدر خود و زمانی که در اختیار دارند بدانند، عنوان کرد: انتظار می رود هدف طلاب بالاتر از گذراندن وقت و تمام شدن سال تحصیلی باشد.

 

حجت الاسلام مبلغی در ادامه با اشاره به این که آیین نامه حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید تغییراتی کرده است، ادامه داد: این آیین نامه به زودی در اختیار مدیران مدارس علمیه استان قرار می گیرد.

 

وی با تأکید بر توجه طلاب در راستای حضور به موقع در کلاس درس خاطرنشان کرد: غیبت بیش از حد طلاب موجب حذف درس می شود.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: امید است بتوانیم رهرو خوبی برای امام باقر(ع) باشیم.

 

وی با بیان این که افزودن علم و آگاهی بهترین عامل مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمن است، یادآور شد: امام محمدباقر(ع) در دوران خویش تمام تلاش خود را برای افزودن آگاهی مردم به کار برد.

 

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به اقدامات طاغوت در آن دوران عنوان داشت: امام باقر(ع) بر روی نقطه ضعف طاغوت کار کرد و در جهت افزودن آگاهی مردم تلاش کرد.

 

وی تصریح کرد: امروز نیز در جبهه جنگ نرم باید از امام باقر(ع) الگو بگیریم و فراگیری علوم دین و آموزش به مردم جامعه در برابر دسیسه های فرهنگی دشمن مقابله کنیم.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان افزود: با ایجاد نشاط، انگیزه و هدف مشخص امید است در مسیر علم و آگاهی و دانش حرکتی افزون تر از گذشته داشته باشیم./9459/202/ب3

ارسال نظرات