۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۸۹۶۱۱
امام جمعه بروجرد:

آیت‌الله خزعلی در شکل گیری انقلاب نقش مؤثری داشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با بیان این که آیت‌الله خزعلی در شکل گیری انقلاب نقش بسزایی داشت، گفت: ایشان پس از شکل گیری انقلاب نیز با عهده دار شدن مسؤولیت های حساس برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام فعالیت های گسترده ای داشته است.
حجت الاسلام ترابي-امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، پیش از ظهر امروز، در مراسم بزرگداشت آیت الله خزعلی، که در مسجد امام خمینی این شهرستان برگزار شد، گفت: مرحوم آیت الله خزعلی از مجاهدان صف اول مبارزه با رژیم طاغوت بود.

 

وی با اشاره به سخنرانی های آتشین و ضد طاغوت آیت الله خزعلی افزود: سخنرانی های این عالم ربانی پیش از انقلاب زبانزد خاص و عام است.

 

حجت الاسلام ترابی با بیان این که آیت الله شیخ ابوالقاسم خزعلی، در سال 1304 هجری شمسی در بروجرد دیده به جهان گشود، عنوان کرد: مرحوم آیت الله خزعلی موجب افتخار مردم ولایی بروجرد است.

 

وی با اشاره به این که بخش زیادی از زندگی مرحوم آیت الله خزعلی در جهت مبارزه با رژیم طاغوت صرف شد، خاطرنشان کرد: ایشان مسؤولیت‌های حساس و مهمی در انقلاب بر دوش داشتند.

 

امام جمعه بروجرد آیت الله خزعلی را یار امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های گسترده ای برای پیشبرد انقلاب انجام داده است.

 

وی با اشاره به این که آیت الله خزعلی خدمات شایانی به اسلام و انقلاب ارائه کرد، افزود: ایشان مردم را به پیروی از ولایت مطلقه فقیه، شناخت هوشمندانه توطئه های دشمن و مبارزه با خط نفاق تشویق می کرد.

 

حجت الاسلام ترابی با اشاره به حضور آیت الله خزعلی در جبهه های جنگ تصریح کرد: ایشان در دوران دفاع مقدس مایه دلگرمی رزمندگان اسلام بود.

 

وی یادآور شد: عضویت در شورای تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضویت در مجلس خبرگان رهبری در سه دوره متوالی به نمایندگی از مردم استان خراسان از جمله مسؤولیت های مرحوم آیت الله خزعلی بود.

 

امام جمعه بروجرد عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی و دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر را از دیگر مسؤولیت های آیت الله خزعلی بیان کرد.

 

گفتنی است، آیت الله شیخ ابوالقاسم خزعلی به دلیل کهولت سن، صبح روز چهارشنبه، 25 شهریور ماه سال جاری در بستر بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و در جوار امام هشتم به خاک سپرده شد./9459/202/ب3

ارسال نظرات