۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۸۹۶۱۵
آیت الله سلیمانی:

دفاع مقدس سیلی محکمی بر صورت استکبار جهانی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این‌که دفاع مقدس سیلی محکمی بر صورت استکبار جهانی بود، گفت: امروز اگر هشت سال مقاومت و سلحشوری رزمندگان اسلام نبود، از مظاهر دینی همچون صومعه یهودیان، کلیسای مسیحیان و مساجد مسلمانان خبری نبود.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح که در دفتر امام جمعه زاهدان برگزار شد، گفت: دفاع واژه‌ای مقدس است که برای هفته پیش رو در نظر گرفته شده و بهانه‌ای برای دیدار با فرماندهان فراهم آورده است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به دلیل نامگذاری هفته دفاع مقدس، بیان کرد: این هفته نه با عنوان جهاد و نه با عنوان قتال نامگذاری شد بلکه نام دفاع بر آن قرار گرفت؛ زیرا به قدری برای این هفته ارزش قائل هستیم که یکی از نام‌های خداوند را بر آن نهادیم خدایی که دافع و مدافع است.

 

وی ادامه داد: دفاع مرز مشترک انسان با ذات اقدس ربوبی است و خداوند برای هر موجودی توانایی دفاع از حریم خود را قرار داده است.

 

وی با تأکید بر اینکه هر موجود زنده‌ای باید از تمامیت حیات خود دفاع کند، افزود: دفاع پیش از آنکه به عنوان وجه نظامی در کلاسیک جنگ مطرح باشد، در قاموس طبیعت مطرح است.

 

آیت‌الله سلیمانی غضب را سرمایه دفاع انسان برشمرد و بیان داشت: اگر این سرمایه در انسان نباشد، نشان از بی‌هویتی، بی غیرتی، پوچی و کرختی در او است.

 

وی عنوان کرد: استکبار جهانی برای حفظ منافع خود جوامع پیشرو را کرخت، مستعمر و بی‌هویت می‌کند و سپس به حریم زندگی‌شان تجاوز و برای آن کشور مدیریت و مهندسی می‌کند اما آن کشور توان دفاع از خود را ندارد.

 

امام جمعه زاهدان غزوه‌های پیامبر اسلام را نمونه‌هایی از تقویت روح دفاع دانست و تصریح کرد: ایران بی‌هویت و بدون سبقه افتخارآمیز که مستشاران آمریکایی بر آن تسلط داشتند، توان دفاع از خود را نداشت، اما امام راحل با آمدن خود حیات و روح دفاع را بدون هیچ نقصی بوجود آورد و اوج قدرت دفاعی امروز خود را مدیون امام راحل (ره) هستیم.

 

وی با بیان اینکه خداوند مدافع مؤمنان است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس سیلی محکمی بود که دنیای استکبار تا آن زمان، چنین چیزی را در بناگوش خود حس نکرده بود، امروز اگر هشت سال مقاومت و سلحشوری رزمندگان اسلام نبود، از مظاهر دینی همچون صومعه یهودیان، کلیسای مسیحیان و مساجد مسلمانان خبری نبود.

 

آیت الله سلیمانی یادآور شد: ابهت شما به قدری بالا رفته که دشمن تنها ادعای روی میز بودن گزینه نظامی را مطرح می‌کند و هرگز جرأت عملی کردن این مدعا را ندارد.

 

وی اضافه کرد: اگر امروز دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم روی می‌آورد و نفوذ فرهنگی انجام می‌دهد بواسطه حیات واقعی انسان در لوای دین و زنده شدن قدرت دفاع است و به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری آن و هوشیاری شما و همدلی ملت، این سیاست بی‌اثر خواهد بود./831/202/ب2

ارسال نظرات