۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۸۹۶۱۹
مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد؛

برگزاری همزمان چهار نمایشگاه فرهنگی در تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری چهار نمایشگاه فرهنگی همزمان با آغاز سال تحصیلی در شهر تبریز خبر داد.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری چهار نمایشگاه فرهنگی همزمان با آغاز سال تحصیلی در شهر تبریز خبر داد و اظهار داشت: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نهم تا سیزدهم مهر امسال در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.


وی با بیان این‌که پیش بینی می شود یک میلیون نفر از مردم استان های شمال غرب از نمایشگاه کتاب تبریز به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ کتاب کشور بازدید کنند، خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز فرصتی برای ارایه آخرین دستاوردهای حوزه چاپ و نشر محسوب می‌شود.


صفی‌پور با اشاره به این‌که همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس نیز به میزبانی این شهر برگزار خواهد شد، گفت: برنامه‌های جنبی متعددی از جمله رونمایی آثار جدید، نقد و بررسی کتاب و دیگر نشست‌ها و کارگاه‌های فرهنگی همزمان با این نمایشگاه برگزار می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نمایشگاه قرآن و عترت نیز همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برپا خواهد شد، اظهار داشت: بیش از 920 ناشر داخلی و خارجی با 210 هزار عنوان و دو میلیون جلد کتاب در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تبریز شرکت داشتند.


وی با اشاره به این‌که از این تعداد 120 ناشر خارجی از 42 کشور جهان با 60 هزار عنوان کتاب مشارکت کردند، افزود: آذربایجان شرقی، نخستین استانی است که میزبان نمایشگاه استانی رسانه‌های دیجیتال در سال جاری است که از نهم تا سیزدهم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.


صفی‌پور ادامه داد: سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تبریز با هدف فراهم کردن محیطی به منظور ایجاد همدلی و هم‌افزایی بین پدیدآورندگان آثار دیجیتالی، توسعه فرهنگ‌سازی استفاده از رسانه‌های دیجیتال، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و امکان عرضه آسان محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال برگزار می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز خبر داد و گفت: نمایشگاه قرآن و عترت با هدف ارایه آخرین تولیدات حوزه دین برپا می شود، در این راستا مکاتبات لازم با مراکز حوزوی سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه صورت گرفته است.


وی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با نمایشگاه کتاب تبریز را حرکتی مطلوب و فرهنگی در راستای آشنایی حوزویان و دانشگاهیان با کتب و منابع دینی و حوزوی دانست و افزود: انتشارات حوزوی و دینی نقش پررنگی در این نمایشگاه خواهند داشت./935/302/ب2

ارسال نظرات