۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۸۹۶۲۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

امام باقر الگوی ارزشمند علم، فضیلت و تقوا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: امام باقر(ع) در علم، فضیلت و تقوا از برتری و جایگاه خاصی برخوردار و به صورت پیوسته مرجع حل مشکلات علمی مسلمانان بوده است.
رييس اداره تبليغات اسلامي نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام علی آزادیان، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم سوگواری شهادت امام محمدباقر(ع) که در نور برگزار شد با بیان این که امام محمد باقر(ع) از مقام ارزنده و گرانقدری برخوردار است، گفت: عصر ظهور در کلام امام باقر(ع) عصری بسیاری آموزنده است که باید در راستای بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) و تعالیم والای دینی کوشا باشیم.


رییس اداره تبلیغات اسلامی نور تصریح کرد: هدایت بخشی اهل‌بیت معصومین(ع) سبب شده است تا اهل ایمان و منتظران حکومت عدل امام عصر(عج) بیش از پیش امیدوار شده و نسل های بعدی را با این فرهنگ آشنا کنند.


وی با بیان این که دلدادگان فرهنگ انتظار با همه مشکلات و گرفتاری هایی که دشمنان برای آن ها فراهم می کنند، هرگز امید به آن روز لذت بخش و گرانقدر را از دست نمی دهند، گفت: بهره گیری از فرهنگ انتظار تعالی بخش سعادت و رستگاری انسان می شود که باید در راستای بهره گیری از آن کوشا باشیم.


حجت الاسلام آزادیان با اشاره به این که امام باقر(ع) سخنان ارزنده و نشاط بخشی برای منتظران حقیقی امام عصر(ع) دارند، بیان داشت: کسانی که در ولایت اهل‌بیت معصومین(ع) استوار و ثابت قدم باشند از مقام ارزشمندی برخوردار می شوند.


استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امام باقر(ع) در علم، فضیلت و تقوا از برتری و جایگاه خاصی برخوردار و به صورت پیوسته مرجع حل مشکلات علمی مسلمانان بوده است.


رییس اداره تبلیغات اسلامی نور با بیان این‌که وجود امام باقر(ع) مقدمه‌ای برای اقدام به وظایف دگرگون‌سازی امت بوده است، گفت: این امام همام سبب شد تا موج انحراف از نشانه‌های اسلامی که در حال انجام بود متوقف شود.


وی با اشاره به این که امام باقر(ع) تلاش کرد تا انحراف حاکمان و دوری آنان از حقایق اسلام را به مردم معرفی کند، بیان داشت: این امام همام تلاش کرد تا حقایق و واقعیت‌ها را به نحوی شایسته برای مردم معرفی و آشکار کند.


حجت الاسلام آزادیان خاطرنشان کرد: پیش از دوران امام باقر(ع) اوضاع خفقان‌بار جامعه هرگز به پیشوایان معصومین اجازه نمی‌داد با آسودگی خاطر به پرورش استعدادهای نهفته در جامعه اسلامی بپردازند.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که تحقق بستر فرهنگی از ویژگی‌های بارز دوران امام باقر(ع) است، گفت: تزلزل در حکومت اموی در دوران امام باقر(ع) و ناتوانی حاکمان در پیاده کردن سیاست های بنی امیه مبنی بر اعمال فشار شیعیان سبب ایجاد بستر مناسب فرهنگی شد.


رییس اداره تبلیغات اسلامی نور ادامه داد: اتخاذ سیاست های دوگانه حاکمان از یک سو و ژرف نگری امام باقر از سوی دیگر زمینه رشد و تعالی ارزش ها در میان مسلمانان را پایه ریزی کرد و تلاش های ارزنده این امام همام تشنگان زلال معرفت و اندیشه را بر آن داشت تا با ایشان همراه شوند.


وی خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) در تربیت دانشمندان مختلف علوم دینی در زمینه های تفسیر، حدیث، کلام، فقه و اصول تلاش های ارزشمندی صورت دادند و امروز کمتر کتابی از متون دینی اسلامی است که خالی از کلمات تابناک این امام همام باشد./1314/202/ب2

ارسال نظرات