۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۸۹۶۳۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی:

آذربایجان‌شرقی 141 شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب کرده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با بیان این‌که دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور دلاورمردی و جانفشانی روحانیانی است که مخلصانه و بدون هیچ ادعایی در خط مقدم جبهه‌ها حضور یافتند، گفت: حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با تقدیم 141 شهید طلبه و روحانی دین خود را نسبت به انقلاب ادا کرده‌اند.
دفاع مقدس

حجت الاسلام حسن کاملی فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور دلاورمردی و جانفشانی روحانیانی است که مخلصانه و بدون هیچ ادعایی در خط مقدم جبهه‌ها حضور یافتند.


وی با بیان این‌که شهدای طلبه و روحانی نسبت به شهدای دیگر اقشار جامعه مظلومیتی مضاعف دارند، خاطرنشان کرد: روحانیت نه تنها در عرصه‌های تبلیغی و ترغیبی حضور و نقشی فعال در جنگ تحمیلی داشته، بلکه خود با پوشیدن لباس رزم در خط مقدم جبهه‌ها نیز جانفشانی کرده است.


حجت الاسلام کاملی‌فر با اشاره به به این‌که تعداد شهدای طلبه و روحانی در سراسر کشور نسبت به تعداد شهدای دیگر اقشار جامعه بیشتر است، گفت: با این حال بیشترین هجمه علیه روحانیت وجود دارد و عده‌ای با نهایت بی‌انصافی سعی دارند نقش این قشر در دوران دفاع مقدس را زیر سؤال ببرند.


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا ادامه داد: زمانی در شهر تبریز همه طلاب یکی از مدارس علمیه برای اعزام به جبهه اعلام آمادگی کردند و حتی لباس رزم پوشیدند که در نهایت بنا به دلایل مختلف مدیران حاضر نشدند همه طلاب همزمان در جبهه حضور یابند، چراکه در آن صورت حوزه علمیه نیز تعطیل می‌شد.


وی با تأکید بر ضرورت بیان دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از مقاطع مهم، حساس و سرنوشت ساز تاریخ انقلاب اسلامی است و برگزاری یادواره‌های شهدا و نمایشگاه‌های مرتبط به نوعی تبیین و تشریح دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.


حجت الاسلام کاملی‌فر ادامه داد: حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با تقدیم 141 شهید طلبه و روحانی دین خود را نسبت به انقلاب ادا کرده‌اند، این در حالی است که صدها روحانی جانباز، ایثارگر و آزاده نیز در استان داریم که آن‌گونه که باید نتوانسته‌ایم خدماتی شایسته در شأن آنان ارایه کنیم.


مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجلیل و تکریم از انسان هایی است که با جانفشانی در راه انقلاب اسلامی ایران، از شعائر اسلامی، قرآن و ولایت دفاع کردند تا پرچم عزت و اقتدار ایران اسلامی به اهتزاز در آید./935/302/ب2

ارسال نظرات