۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۸۹۶۹۰
آیت الله علم الهدی:

کاهش صلابت ولایت در نگاه مردم، شگرد دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم، حرکت شیطانی دشمن برای عادی سازی شخصیت رهبری و از چشم انداختن صلابت ولایت در نگاه مردم است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام محمد باقر(ع) که در محل مسجدالعلی برگزار شد، تأمل در سیره سیاسی اهل بیت(ع) را راهگشای مسائل سیاسی و اجتماعی روز جامعه دانست و گفت: ولایتمداری فقط در احساس و عاطفه نیست؛ ائمه (ع) در موقعیتی از فضایل قرار داشتند که دلی پیدا نمی شود که مجذوب آن ها نشود.

 

وی با بیان این که راهبردهای سیاسی ائمه(ع) از بروز انحراف در شئون زندگی اجتماعی جلوگیری می کند، افزود: این تفکر که در بین ائمه(ع) فقط امام حسین(ع) قیام کرد و تا قیام امام زمان(عج) هم نباید حرکتی انجام بگیرد، تفکر دست ساز استکبار است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان تشیع انگلیسی یاد کرده اند.

 

امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر لزوم توجه به شگرد دشمنان در به شهادت رساندن ائمه(ع)، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم، حرکت شیطانی دشمن برای عادی سازی شخصیت رهبری و از چشم انداختن صلابت ولایت در نگاه مردم است که امروز جریان های زاویه دار با رهبر معظم انقلاب چنین نیتی را دنبال می کنند و این همان شگردی است که بنی امیه در برابر امام محمد باقر(ع) به کار بستند.

 

آیت الله علم الهدی در پایان با اشاره به لزوم عبرت گیری از حوادث اتفاق افتاده در زندگی ائمه(ع) و کسب تجربه از راهبردهای ایشان، یادآور شد: عشق و ارادت به اهل بیت(ع) باید به گونه ای باشد که سیره سیاسی آن ها را در تداوم قیام امام حسین(ع) بدانیم./820/202/ب1

ارسال نظرات