۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۸۹۷۰۶
آیت الله طبرسی:

علم بدون ایمان زمینه لغزش انسان را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی علم و ایمان را دو بال برای رشد و تعالی انسان دانست و گفت: اگر علم بدون ایمان باشد زمینه لغزش انسان را فراهم می کند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مسؤولان آموزش و پرورش استان به نقش دستگاه تعلیم و تربیت در رشد علمی کشور اشاره کرد و گفت: جامعه پویا و بالنده نیازمند تقویت دستگاه تعلیم و تربیت است.

 

وی تربیت و پرورش نیروهای متعهد و انقلابی را از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه تعلیم و تربیت بیان داشت و گفت: یکی از مسائل مهمی که در آموزش و پرورش باید دنبال شود، تقویت معرفت دینی در کنار علم آموزی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تعلیم و تربیت را بزرگ‌ترین عامل شکوفایی استعدادها دانست و با بیان این که آغاز تعلیم و تربیت اسلامی باید از دوران کودکی از سوی خانواده و مدرسه دنبال شود، ادامه داد: متأسفانه در دنیای کنونی مسأله تعلیم و تربیت در حال افول است و همین مسأله رسالت آموزش و پرورش را سنگین‌تر از هر زمان دیگری می کند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که معلمان و روحانیان بازوی تکامل و پیشرفت جامعه را بر عهده دارند، افزود: امروز باید در بُعد علمی با دنیا رقابت کنند و در بُعد تربیتی، انسانیت، ادب، اخلاق و انسانی معتقد را به شکل صحیح تربیت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این‌که آموزش و پرورش ما باید پاسخگوی نیاز نسل جوان باشد، گفت: باید محیطی در آموزش و پرورش فراهم شود تا دانش آموزان آزادانه حرف خود بیان کنند.

 

وی با تأکید بر این که برای توسعه فرهنگ دینی باید آموزش و پرورش ما سنت و روش عاشورایی را دنبال کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش توطئه افکنی دشمنان در میان نسل جوان امروز نیازمندیم تا دانش‌آموزان ما در برابر شبهات گسترده و سازمان یافته دشمنان واکسینه شوند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که اگر بخواهیم کشوری مقتدر و آباد داشته باشیم، نیازمند نظام آموزشی مناسب هستیم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دینی باید در اولویت برنامه‌های متولیان دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این‌که دشمن امروز استراتژی خود را در برابر ملت ایران تغییر داده و با جنگ فرهنگی به مقابله با کشورمان آمده است، افزود: یکی بهترین راه‌های مقابله با توطئه های دشمنان سلاح علم است که باید به آن مجهز شویم.

 

وی از معلمان به عنوان مهندسان انسان‌ساز یاد کرد و با بیان این که معلمان اندیشه‌ها را می‌سازند، گفت: اهمیت جایگاه شغل معلمی موجب شده تا آن را هم ردیف با وظیفه انبیاء الهی قرار دهند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به مسأله تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و تحقق آن را مستلزم ورود فرهنگ ایران اسلامی به دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش باید بر پایه معرفت دینی به سوی تحول پیش رود و تنها در این صورت می‌تواند به اهداف بلند خود دست یابد.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت به کارگیری نیروهای کارآمد، متعهد و انقلابی در بدنه آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: برای موفقیت در تعلیم و تربیت باید از اسلام و اقداماتی که پیامبر برای هدایت بشر انجام داد، الگوگیری شود.

 

آیت‌الله طبرسی علم و ایمان را دو بال برای رشد و تعالی انسان دانست و خاطرنشان کرد: اگر علم بدون ایمان باشد، زمینه لغزش انسان را فراهم می‌کند./950/202/ب2

ارسال نظرات