۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۸۹۷۱۲

امام جمعه جدید مهربان معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جدید بخش مهربان با حکم رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور معرفی شد.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييش شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی‌زاده رییس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم معرفی امام جمعه جدید شهر مهربان که با حضور پرشور مردم همراه بود، اظهار داشت: سنگر نماز جمعه، سنگر وحدت، یکدلی و همزبانی است.


وی با بیان این‌که دشمنان نظام به دنبال تعطیل شدن آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در ممالک اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: نماز جمعه نه تنها مرکز وحدت ملت مسلمان، بلکه فرصتی برای بصیرت‌افزایی و ارتقای سطح دانش فقهی، سیاسی و اجتماعی آحاد جامعه نیز محسوب می شود.


رییس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که حضور پرشور مردم در نمازهای جمعه نشان از عمق اعتقاد ملت نسبت به نظام اسلامی ایران است، افزود: انتظار داریم، امام جمعه جدید مهربان نیز همچون حجت الاسلام جلیلی، امام جمعه سابق این شهر به عنوان پدر معنوی مردم منطقه نسبت به رفع مشکلات اهالی مهربان اهتمام ویژه داشته باشد.


حجت الاسلام تقی‌زاده با اشاره به این‌که حجت الاسلام جلیلی به عنوان مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان منصوب شده و علی‌رغم تأکید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بر ادامه امامت جمعه در این شهر، استعفا کرده‌اند، گفت: حجت‌الاسلام جلیلی از خرداد سال 1391 مسؤولیت امامت جمعه مهربان را برعهده داشت که خدمات ماندگاری در این بخش از خود به یادگار گذاشته است.


وی با بیان این‌که امام جمعه جدید مهربان حجت‌الاسلام حسن مرسلی از چهره‌های شاخص حوزوی و صاحب فکر و اندیشه است، گفت: اهالی مهربان خاطره خوشی حجت الاسلام جلیلی دارند که خداحافظی وی موجب تاسف و ناراحتی مردم شده است، اما امیدواریم حجت اسلام مرسلی این خلاء را به شایستگی پر کند.


بنابر این گزارش، در این مراسم با اهدای هدایایی از سوی مسؤولان منطقه مهربان از تلاش‌ها و خدمات ارزنده حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امام جمعه سابق مهربان تقدیر شد و حجت الاسلام مرسلی با حکم رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور معرفی شد.


گفتنی است، حجت‌الاسلام حسن مرسلی متولد روستای باشکند از توابع شهرستان بستان‌‌آباد است که پس از اتمام سطوح عالی و شرکت در دروس خارج مراجع عظام تقلید، در حال حاضر مشغول تحصیل در سطح 4 حوزوی است./935/202/ب3

ارسال نظرات