۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۸۹۷۱۹
استاد حوزه و دانشگاه:

مهریه و جهیزیه زیاد ضمانتی برای دوام زندگی نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهریه زیاد ضمانتی برای دوام زندگی مشترک نیست؛ از شاخصه‎های مهم برای دوام زندگی مشترک گذشت، تفاهم و صمیمیت است.
ازدواج آسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اقدس منصوری استاد حوزه و دانشگاه امروز در میزگردی که زیر نظر بسیج طلاب و روحانیون سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به مهریه‌های سنگین و مسایل مادی که جوانان امروزه بسیار به آن توجه دارند، گفت: جهیزیه یکی از سنت‌های قدیمی ایرانیان محسوب می‌شود.

 

وی افزود: در گذشته مقدار جهیزیه متناسب با نیازهای واقعی دو زوج تهیه می‌شد و سطح خانواده و اجتماع در مقدار تهیه جهیزه مورد توجه بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروزه متاسفانه بر اساس تبعیت و پیروی از اطرافیان و تبلیغات نابه جا، زوج‌های جوان در زندگی مشترک احساس رقابت نسبت به یکدیگر دارند.

 

منصوری بیان داشت: در گذشته تعیین مهریه با توان اقتصادی طرف مقابل بود ولی امروزه مساله جهیزیه و مهریه به عنوان یک معزل در جامعه مطرح است.

 

وی با شاره به دادن مهریه به زن، عنوان کرد: اصل دادن مهریه به زن بر اساس صداقت، علاقه و محبت بوده است و به هیچ عنوان مهریه تحت الشعاع زندگی مشترک قرار نمی‌گرفت.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: در روایات معصومین(ع) آمده که مهریه‌های سنگین به عنوان عروسی‌ها و زندگی‌های شوم تعبیر شده است امروز باید مهریه کم در جامعه فرهنگ سازی شود و از طریق رسانه‌ها این آگاهی‌ها در اختیار جوانان قرار گیرد.

 

منصوری افزود: مهریه زیاد ضمانتی برای دوام زندگی مشترک نیست از شاخصه‎های مهم برای دوام زندگی مشترک گذشت، تفاهم و صمیمیت است.

 

وی ابراز کرد: سخت‌ گیری‌های امروز سبب شده تا سن ازدواج بالا رود و جوانان از شور و نشاط زندگی عقب بمانند حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) زندگی خود را بسیار ساده آغاز کردند و این می‎تواند برای جوانان الگو باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: هدف از ازدواج رسیدن به زندگی مطلوب است که در نهایت به کمال ختم می‌شود./813/202/ب3

ارسال نظرات