۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۸۹۷۲۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دعای عرفه در امامزادگان شاخص استان، اعلام آمادگی کمیته امداد برای دریافت گوشت قربانی و اجرای 35 برنامه طی هفته دفاع مقدس در آذربایجان شرقی از جمله اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه از برگزاری دعای عرفه در امامزادگان شاخص استان خبر داد و اظهار داشت: دعای عرفه روز چهارشنبه یکم مهرماه بعد از نماز ظهر و عصر در امامزادگان شاخص استان برگزار می شود.


وی با بیان این‌که آستان مقدس امامزادگان دال و ذال و سید حمزه(ع) در تبریز، امام زاده سید محمد آقا نوجه مهر در جلفا از جمله  امامزادگانی هستند که میزبان دعای عرفه هستند، خاطرنشان کرد: شناساندن امامزاده ها به مردم، آشتی مردم با فضای امامزادگان، ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در امامزادگان و همچنین بهره‌مندی مردم استان از فضیلت های دعای عرفه از اهداف برگزاری این مراسم است.


اعلام آمادگی کمیته امداد برای دریافت گوشت قربانی

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی از آمادگی این نهاد برای دریافت گوشت قربانی، جمع آوری نذورات و کمک‌های مردم نیکوکار استان در روز عید سعید قربان خبر داد و گفت: مردم خیر استان در روز عید سعید قربان می توانند گوشت قربانی و نذورات خود را به پایگاه‌ها و ادارات این نهاد در سطح استان تحویل دهند تا در بین نیازمندان توزیع شود.


وی ادامه داد: شماره حساب 777 کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نزد بانک ملی قابل واریز در سایر شعب آماده دریافت کمکهای نقدی مردم و خیرین در عید سعید قربان است.


دشتی با بیان این‌که هر سال کمیته امداد امام خمینی(ره) در عید سعید قربان، گوشت قربانی در بین خانواده های تحت حمایت توزیع می کند، اظهار داشت: این نهاد امسال نیز با همکاری امام جماعات، هیأت امنای مساجد و معتمدین محلات، نذورات و احسانات مردم شریف استان را در این روز جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع خواهد کرد.


بازدید از موزه های آذربایجان شرقی در روز جهانی گردشگری رایگان است

فرزین حق پرست، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، گفت: آذربایجان شرقی در حال حاضر صاحب 16 موزه تاریخی و مردم‌شناسی است که پنجم مهر همزمان با روز جهانی گردشگری، بازدید از موزه و اماکن تاریخی استان رایگان است.


وی افزود: شعار امسال روز جهانی گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) هر گردشگر، یک فرصت نامگذاری شده است و امیدواریم با این اقدام بتوانیم زمینه انس هر چه بیشتر مردم را با موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی و آشنایی آنها با فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی را فراهم کنیم.


اجرای 35 برنامه طی هفته دفاع مقدس در آذربایجان شرقی

سردار سرتیپ پاسدار عزت الله جعفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اعلام کرد: به مناسبت سی و پنجمین سال هفته گرامیداشت دفاع مقدس 35 عنوان برنامه در شهرستان های مختلف استان اجرا می شود.


وی با بیان این‌که رنامه های فوق در کمیته های 16 گانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و با حضور و مساعدت تمامی دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در استان تدارک دیده شده است، گفت: افتتاح نمایشگاه فرهنگی رزمی با هدف تبیین و تشریح نقش آذربایجان در دفاع مقدس از جمله برنامه های اصلی این هفته است.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز و روز 31 شهریور در سالن امیرکبیر به مدت شش روز برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود./935/203/ب2

ارسال نظرات