۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۲۸۹۷۷۶
در مسجد 14 معصوم تهران؛

مراسم بزرگداشت شهدای منطقه 18 برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه شهدا را با تقوا‌ترین افراد دانست و گفت: شهدا به دلیل تقوایی که داشتند تمام فضای قلب خود را در اختیار خدا قرار دادند و در همه احوال الهی عمل کردند.
حجت‌الاسلام محمود ابوالقاسمي، کارشناس مذهبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی، استاد اخلاق شامگاه دوشنبه 30 شهریور در مسجد 14 معصوم شهرک ولی‌عصر، در مراسم تکریم و یادبود شهدای منطقه 18، گفت: علم یک واژه قرآنی است و برای آن معانی مختلفی ذکر شده است، معانی مختلفی که علم را به اشکال مختلف تعریف می‌کند.



وی افزود: یکی از معانی ذکر شده برای علم، کلمه سلطان است، به این معنا که علم سلطان است و در وجه دیگر می‌توان این‌گونه گفت که علم همان تسلط و یا سلطنت است.



استاد حوزه علمیه در خصوص فرد عالم نیز، بیان داشت: عالم فردی است که علم دارد، یعنی علم و عمل وی با هم همراه است، پس این‌گونه نیز می‌توان نتیجه گرفت که افرادی که علم ندارند قطعا عمل نیز ندارند.



حجت الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به علم پیامبران مختلف، تاکید کرد: در میان پیامبران قبل از حضرت محمد(ص) ابتدا حضرت عیسی(ع) از جایگاه بالای علمی قرار دارد، زیرا ایشان حتی مرده‌ها را نیز زنده می‌کردند، پس از این پیامبر بزرگوار نیز حضرت موسی قرار دارد، زیرا حضرت موسی(ع) نیز در زمان خود به علوم بسیار زیادی احاطه داشت.



استاد اخلاق با بیان مطلبی از کتاب القطره، ابراز داشت: در این کتاب نقل شده است علم پیامبران الهی قبل از رسول خاتم(ص) در برابر علم حضرت علی(ع) همانند یک قطره در برابر دریا بود.



وی در خصوص راه‌های افزایش علم، گفت: برای افزایش علم خداوند همه اختیارات را برای بشر تدارک دیده است و بشر را در راه کسب علوم مختلف مختار آفریده است.



حجت الاسلام ابوالقاسمی ادامه داد: کسی عالم است که بتواند جلوی چشم، زیبا و افکار خود را نیز بگیرد، به این معنا که تقوا پیشه کند و فقط در راه خدا حرکت کند.



استاد حوزه علمیه شهدا را با تقوا‌ترین افراد دانست و ابراز داشت: شهدا به دلیل تقوایی که داشتند تمام فضای قلب خود را در اختیار خدا قرار دادند و در همه احوال الهی عمل کردند.



وی شهدای هسته‌ای را محیط بر علوم خواند و تاکید کرد: طبق حدیث نبوی که تاکید دارد اگر علم در ثریا باشد مردانی از پارس آن‌را پایین خواهند کشید می‌توان گفت که شهدای هسته‌ای ما دقیقا همان افراد هستند.



حجت الاسلام ابوالقاسمی شهدا را عالمان زمان خواند و تصریح کرد: به واقع این شهدا با خدا ارتباط مستقیم داشتند، ارتباطی که سبب شده بود در تمام شئون زندگی خود نیز تنها به خدا فکر کنند و الهی قدم بردارند.



استاد حوزه علمیه در پایان، گفت: امام باقر(ع) نیز در میان امامان نماد علم است، اگر امامان را هر کدام یک درس در نظر بگیریم باید ایشان را علم مطلق بدانیم و این علم وسیع را باید تلاش کنیم تا فرا بگیریم./856/202/ب1

ارسال نظرات