۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۸۹۸۲۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مهم‌ترین آفت دولت‌ها و نظام‌های قدرتمند ضعیف شمردن دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر جلوگیری از نفوذ دشمنان و استکبار به ایران اسلامی، گفت: کشوری که اولیای الهی آن را اداره می کنند هرگز زیر سلطه شیاطین نخواهد رفت.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم گراميداشت نخستين روز هفته دفاع مقدس در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین گرامیداشت نخستین روز هفته دفاع مقدس، با تأکید بر حراست از ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران ارزان به دست نیامده که ارزان نیز از دست برود بلکه برای استقرار و استحکام آن بهترین و پاک ترین انسان ها فدا شدند.

 

وی اضافه کرد: دفاع مقدس قولنامه نظام اسلامی را به ثبت رساند و به واسطه حماسه سازی ها و رشادت های مردم در آن هشت سال، امروز انقلاب ما در دنیا به ثبت رسیده و در سطح بین المللی سبب بیداری امت های مظلوم و ستم دیده شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس به عنوان امانتی در دستان ما هستند، خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم با انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های دفاع مقدس به نسل های جدید، امانت داران صادق و ادامه دهندگان راه شهدای هشت سال دفاع مقدس باشیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون تمدن جهان اسلام به تمام مردم دنیا اثبات شده است، افزود: امروز ایران اسلامی به واسطه اقتدار ملی و دینی به عنوان کشوری قدرتمند در عرصه منطقه ای و بین المللی مطرح شده و هر اقدام اصلاحی در منطقه بدون حضور ایران بی معنا خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کشوری دارای اسلام زبانی بود اما اکنون با حاکمیت دین در آن به نماد تمدن اسلامی بدل شده است، اضافه کرد: به فضل الهی امروز دین مبین اسلام در تمامی عرصه های داخلی و خارجی کشور ظهور و بروز یافته و روز به روز نیز بر قدرت و عزت ایران اسلامی افزوده می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: امروز قدرت ایران به اندازه ای بالا رفته که مهم ترین سؤال از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا موضوع نحوه تعامل با ایران است.

 

وی در ادامه با تأکید بر تقویت بیش از پیش اقتدار و توان ایران اسلامی در عرصه های مختلف، افزود: همان گونه که امام علی(ع) فرموده اند: «آفه القوى استضعاف الخصم؛ آفت قدرتمند ضعیف شمردن دشمن است»، یکی از مهم ترین آفات دولت ها و نظام های قدرتمند نیز ضعیف شمردن دشمن است که این موضوع می بایست مورد توجه ملت و نظام قدرتمند اسلامی هم باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در این راستا می بایست همواره با تمام توان در صحنه حاضر باشیم چرا که اقتدار ملی ما به دانش افزایی، اقتصاد مقاومتی و حفظ روحیه انقلابی وابسته بوده و باید مراقب باشیم دشمنان این روحیه انقلابی را از ما نگیرند.

 

وی با با تأکید بر جلوگیری از نفوذ دشمنان و استکبار به ایران اسلامی، گفت: کشوری که اولیاء الهی آن را اداره می کنند هرگز زیر سلطه اولیاء شیاطین نخواهد رفت.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با یادآوری اینکه یکی از مهم ترین عوامل پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، روحیه جهادی و شهادت طلبی مردم بود، خاطرنشان کرد: در واقع جهاد دری از درهای بهشت بوده و سپر دفاعی هر ملتی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر ملتی جهاد و فرهنگ دفاع از خود نداشته باشند بدون شک لباس ذلت بر تن کرده و دیر یا زود دشمنان بر آنها غلبه می کنند./9314/202/ب3

ارسال نظرات