۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۸۹۸۴۲
استاد حوزه علمیه:

روز عرفه بهترین زمان برای اجابت دعا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان برخی فضایل دعا کردن در دین اسلام و این‌که روز عرفه بهترین زمان برای استجابت دعا است، گفت: دعاها و مناجات روحیه انسان ها را شاداب و قوی و سالم نگاه می دارد و انسان هایی که با دعاها بیشتر سرو کار دارند از نظر روحی بسیار سالم تر و شاداب تر از دیگران هستند.
حجت الاسلام صرفي پور

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور استاد حوزه علمیه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه اظهار داشت: در این روز انسان باید به نیایش با خداوند متعال بپردازد همان گونه که امام حسین (ع) قبل از عزیمت به کربلا در روز عرفه دعا کردند و چنین دعاهای خالصانه ای انسان ساز بوده و و انسان را به ملکوت وصل می کند.


وی ادامه داد: بزرگان دین همواره اهل دعا و مناجات بوده و مسلمانان را به دعا و نیایش سفارش می کردند، انسان در مقابل خالق هستی احساس موجودی ضعیف است، بارها با حوادث مختلفی روبرو می شود و احساس می کند به تکیه گاه مطمئنی نیاز دارد، تکیه گاهی که دائمی باشد و در مقابل کمک هایش انتظار کمک و چشمداشتی نداشته باشد.


استاد حوزه علمیه ابراز کرد: چنین تکیه گاهی که بسیار نزدیک، قدرتمند، خستگی ناپذیر، مهربان، حکیم و دانشمند و شجاع باشد فقط خداوند متعال است و هیچ موجودی چنین خصوصیات و شرایطی را ندارد و فقط خداست که می تواند تکیه گاه هر انسانی باشد.


حجت الاسلام صرفی پور افزود: دعاها و مناجات روحیه انسان ها را شاداب و قوی و سالم نگاه می دارد و انسان هایی که با دعاها بیشتر سرو کار دارند از نظر روحی بسیار سالم تر و شاداب تر از دیگران هستند.


وی خاطرنشان کرد: انسان با تکیه بر خدا می تواند ترس های خود را کنترل کرده و با قدرت و اعتماد به نفس حرکت کند، چنین انسانی در برخورد با مشکلات روحیه خود را از دست نمی دهد و اگر شکست بخورد خود را نمی بازد.


استاد حوزه علمیه با اشاره به روایات ابراز کرد: طبق روایات و احادیث، دعا مغز عبادت است و با دعا هیچ کس به هلاکت نمی رسد، طریقه دعا و مناجات را باید از اولیای خدا یاد بگیریم زیرا اطلاعات ما از صفات خدا بسیار کم و معرفت ما نسبت به او بسیار قلیل است، لذا معصومین (ع) دعاهایی را به ما یاد داده اند که اگر در معانی آن ها دقت کنیم علاوه بر استفاده از اثراتشان، می توانیم معرفت و شناخت خود را نسبت به خالق جهان افزون کنیم.


وی در پایان یادآور شد: هرگاه لقمه ای حرام در شکم باشد یا دعا به مصلحت فرد نباشد، دعا همراه با رقت قلب نباشد و دعا علیه فامیل مستجاب نمی شود و بهتر است در دعا پافشاری نمود و قبل و بعد از دعا صلوات ختم کرد./857
/302/ب2

ارسال نظرات