۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۸۹۸۶۲
امام جمعه محمودآباد:

فرهنگ ایثار و شهادت ضامن عزت و اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمود آباد بر ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بخش های مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت ضامن عزت و اقتدار نظام اسلامی است.
امام جمعه محمودآباد

حجت الاسلام سید داود موسوی امام جمعه محمودآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهارداشت: هفته دفاع مقدس از جایگاه خاصی برخوردار است که باید برنامه های ارزنده و گرانقدری در پاسداشت فداکاری ها و ایثارگری های رزمندگان صورت گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در نظامات بین المللی و جبهه گیری های سیاسی یکی از برجسته ترین محورها و تعیین کننده مسائل درگیری های نظامی است، بیان داشت: در آغاز شکل گیری دولت و تشکیل اردوگاه های قدرت در جهان، جنگ هم با این ساحت یابی ها ایجاد شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در جنگ ها ابزار قدرت و تسلط برنده ترین نقش ها را ایفا کرده و در تقسیم بندی جنگ ها در دنیا خاطره مردم از درگیری های نظامی امر خوشی نیست.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در بعضی از جنگ ها طرف مورد تعدی و تجاوز از ساختار سازمانی جنگ برای تقویت ارکان دفاعی، غرور ملی و ایمانی مردم کشور خود استفاده های زیادی می برد.

 

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران داعیه دار نظم جدیدی در منطقه اسلامی و جهان بوده است که از زمان ایجاد به دلیل شعارها و اهداف انقلابی مورد کینه و خشم ایادی استکباری و قدرت های مسلط جهانی در شرق و غرب قرار گرفته است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: دشمنان برای مهار این طوفان سهمگین از تجربه نزاع همسایه علیه همسایه با دلایل واهی استفاده و با تجهیز حکومت متجاوز و بعثی عراق تهاجم همه جانبه ای را بر علیه تمامیت کشورمان آغاز کردند.

 

وی با بیان این که جنگ تحمیلی به اندازه یک جنگ بین المللی و جهانی بود که حدود هشت سال زمان برده است، گفت: ملت ایران در هماوردی اعتقادی و دفاعی با رهبری انسانی پاک و الهی توانست سربلند از این نبرد غیر متعارف و سخت بیرون آمده و به نحوی شایسته در برابر دشمنان ایستادگی کند.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: رزمندگان ملت ایران با شعار دین و اعتقاد و در پیوندی الهی با امامت حیله همه ایادی استکباری را خنثی و در یک جنگ نابرابر دفاعی ماشین جنگی جبهه متخاصم را در هم شکسته و به اعتراف دوست و دشمن سربلند از این نبرد بیرون آمدند.

 

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: ملت ایران در دفاع جانانه خود با وجود همه جنگ های واقع شده در دویست سال گذشته انسان هایی را تقدیم مسیر حق و عدالت کرد که با رفتن آنان حیات تازه ای را برای ملت به جای گذاشته و شمع وجودشان همچنان برای اعتلای مسیر این ملت سوخته است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: پرچم آزادگی و شهامت شهدای نظام اسلامی الهام بخش ادامه روند سربلندی و عزت این ملت است که به نحوی شایسته در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: فرزندان شهید در این دفاع مقدس طلایه دار عزت و غرور ملی و دینی کشور بوده و هرگاه که غبار رکود و سکون در بدنه کشور احساس شود با حضورشان روح مردانگی و غیرت را به جامعه تزریق و حیات طیبه را بر جان های تشنه ارزانی می کنند.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: دفاع هشت ساله این ملت ضامن همه فتوحات انقلاب اسلامی تا این مقطع در منطقه و جهان است که مشعل فروزان شهید و شهادت و وارثان این نبرد مقدس روشنگر مسیر ملت و نظام الهی در مسیر امامت و ولایت مطلقه فقیه است./950/302/ب3

ارسال نظرات