۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۸۹۸۹۳
امام جمعه تسوج:

دفاع مقدس گنجی است که باید استخراج شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بجانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: این جنگ به تعبیر مقام معظم رهبری یک گنج است، از این رو باید سعی کنیم این گنج عظیم را استخراج کنیم و به جهان عرضه نمائیم، همچنان که امام سجاد (ع) گنج عاشورا را استخراج کرد.
حجت الاسلام بجاني

حجت الاسلام ابراهیم بجانی امام جمعه تسوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت رشادت رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی، اظهار داشت: بر همه ما وظیفه است این هفته را گرامی بداریم.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: این جنگ به تعبیر مقام معظم رهبری یک گنج است، از این رو باید سعی کنیم این گنج عظیم را استخراج کنیم و به جهان عرضه نمائیم، همچنان که امام سجاد (ع) گنج عاشوراء را استخراج کرد.

 

امام جمعه تسوج عاشوراء را درس آزادگی و عزت دانست و بر مقابله با ذلت تأکید کرد و افزود: بقیه امامان(ع) مسیر امام سجاد(ع) را ادامه دادند تا عاشوراء تبدیل به چشمه جوشان بزرگی شد و هنوز هم جاری است و منشأ خیر و بیداری مردم در مقابل ظلم و استبداد است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بهترین درسی که از دفاع مقدس می گیریم جلوگیری از نفوذ دشمن است آن روز رزمندگان جلوی نفوذ به خاک میهن اسلامی را گرفتند، امروز نیز باید سعی شود جلوی نفوذ فکری، اعتقادی، اقتصادی  و امنیتی دشمن گرفته شود.

 

حجت الاسلام بجانی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه، اذعان داشت: دشمن برای نفوذ فرهنگی سعی می کند باورهایی که جامعه را سر پا نگه می دارد مخدوش کند، دشمن سعی دارد با نفوذ در مراکز سیاسی و مراکز تصمیم ساز کشور در برابر حرکت بزرگ ملت ایران بایستد.

 

وی ادامه داد: اگر در مسائل سیاسی نفوذ کنند کشور مطابق اراده مستکبرین قرار می گیرد در تصمیم سازی کشور دخالت و نفوذ خواهند داشت، بعد از مسأله هسته‌ای دشمن زمینه نفوذ در کشور را فراهم دیده است و از زبان بعضی از مسؤولان خواسته و نا خواسته اراده آنها مطرح می شود.

 

امام جمعه تسوج خاطرنشان کرد: در مسأله پیش روی کشور یعنی انتخابات باید جلوی این نفوذ گرفته شود و شورای نگهبان و نهادهای انقلابی و اجرایی کشور مواظب باشند با ورود افراد نامحرم مانند اهل فتنه 88 به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی زمینه نفوذ آمریکا بوجود نیاید./854/302/ب3

ارسال نظرات