۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۸۹۹۰۷
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان:

دفاع مقدس مکتب دفاعی انقلاب را به جهان عرضه کرد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: دفاع مقدس در سایه ایثارگری فرزندان ملت در نیروهای مسلح یک مکتب دفاعی جدید به نام مکتب دفاعی انقلاب خلق کرده که این مکتب برای ملت ایران و ملت‌های مظلومی مانند سوریه، یمن، عراق، لبنان، فلسطین و افغانستان که مورد ظلم و تعدی قرار گرفته‌اند یک الگو و مکتب برای رسیدن به استقلال، آزادی و پیروزی در برابر تهاجمات وحشیانه است.
مراسم رژه نيروهاي مسلح در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس مقابل گلستان شهدای اصفهان برگزار شد با بیان این که 31 شهریور یادآور حماسه آفرینی، ایثارگری، شهامت و شجاعت ملت ایران در برابر تجاوز 8 ساله رژیم بعثی است، گفت: بدون تردید دفاع مقدس یک نبرد نظامی بین فرزندان انقلاب و ارتش‌های مسلح پشتیبانی می‌شدند نبود.

 

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان افزود: دفاع مقدس در واقع در سایه ایثارگری فرزندان ملت در نیروهای مسلح یک مکتب دفاعی جدید به نام مکتب دفاعی انقلاب خلق کرده که این مکتب برای ملت ایران و ملت‌های مظلومی مانند سوریه، یمن، عراق، لبنان، فلسطین و افغانستان که مورد ظلم و تعدی قرار گرفته‌اند یک الگو و مکتب برای رسیدن به استقلال، آزادی و پیروزی در برابر تهاجمات وحشیانه است.

 

وی بیان کرد: نیروهای مسلح، استاندار و اعضای شورای تأمین، روحانیت معزز ، فرمانده قرارگاه سیدالشهدا، فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و امت حزب الله و تمام کسانی که در این میدان جمع شدند آمدند تا تجدید عهد با آرمان‌های امام راحل و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب را شاهد باشند.

 

در این مراسم همچنین رسول زرگرپور، استاندار اصفهان با بیان این که بر خلاف سنت جهانی در ایران اسلامی روز پایان جنگ را جشن نمی‌گیرند بلکه روز نخست دفاع مقدس را جشن می‌گیرد تا بگوید این ایران اسلامی بود که مورد تجاوز قرار گرفت، اظهار کرد: سلام خود را به امام امت که درس ایستادگی در برابر متجاوز را به ما آموخت، به پیشگاه جانبازان که عزت و سربلندی امروز مدیون تلاش‌های آنها است و خانواده شهدا که صبر و استقامت آنها برای همه ما درس بوده تقدیم می‌کنیم.

 

زرگرپور با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر نظام ظلم و استبداد گفت: ملت ایران اهل تجاوز و سلطه گری نبوده و هدفی برای تسلط بر منطقه ندارد اما در برابر تجاوز متجاوزین مسامحه به خود راه نخواهد داد و با جان و دل از کشور خود دفاع می‌کند.

 

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مدعیان حکومت جهان زشت ترین اقدامات را مرتکب شده و نه تنها اجازه دادند که به شهرهای ما حمله شود بلکه از این کار دفاع کرده و نشان دادند که ادعای آزادی بیان و حقوق بشرشان فریبی بیش نیست و تمام شعارهای فریبنده خود را پای منافع سیاسی و سلطه طلبانه خود فدا می‌کنند و در طول این 8 سال و پس از آن ابتدایی ترین قوانین حقوق بشری را رعایت نکردند و حوادث یمن نشان داد که استکبار همچنان بر شیوه و روش منحوس خود پابرجاست.

 

استاندار اصفهان با اعتقاد بر این که دفاع مقدس نشان داده که راه نجات بشریت ایستادگی بر روی پای خود و تکیه بر ارزش‌ها است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس متجلی و نمایانگر این بود که با دست خالی می‌توان در برابر تجهیزات دنیا ایستاد و اراده خود را در برابر قدرت‌ها تحمیل کرد و این پیروزی در برابر قدرت‌های جهانی بود.

 

زرگرپور با بیان این که نیروهای مسلح مردمی مومن، نیک اندیش و وابسته به آرمان‌های الهی و کرامت انسانی هستند، تصریح کرد: نیروهای مسلح از حقوق اساسی ملت ما و سایر ملت‌ها صیانت می‌کند و امروز نیز آغازگر هیچ تجاوزی در منطقه نخواهد بود بلکه مدافع هرگونه تجاوزی است و هر متجاوزی را از تجاوز پشیمان کرده و چشم آنها را برای همیشه کور می‌کند.

 

وی با تأکید بر این که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی عامل ثبات در منطقه هستند، گفت: نه تنها نیروهای مسلح ما تهدیدی برای منطقه محسوب نمی‌شوند بلکه آنهایی تهدید هستند که تمام معاهدات بین المللی را در زمینه سلاح‌های کشتار جمعی  زیر پا گذاشتند.

 

استاندار اصفهان تأکید کرد: دولت جمهوری اسلامی آماده مذاکره با غرب است به شرطی که از موضع برابر، بدون پیش شرط و با در نظر گرفتن منافع متقابل توأم باشد و تمام حقوق ملت ایران از جمله حقوق هسته‌ای در آن پذیرفته شود.

 

در این مراسم گردان‌های نظامی و انتظامی استان اصفهان ‌همزمان با آغاز هفته  دفاع مقدس و همگام با سراسر کشور با رژه از مقابل جایگاه توانایی خود را به رخ دشمنان کشیدند و در مراسم امسال همچون سال‌های قبل، تجهیزات و تسلیحات متعددی از مقابل جایگاه عبور کرد و نیروهای نظامی و انتظامی نیز در حاشیه مراسم به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، با شهدای انقلاب اسلامی استان اصفهان تجدید پیمان کردند.

 

همچنین یادمان شهدای غواص اصفهان به مناسبت چهلمین روز تشییع این شهدا در شهر اصفهان از مقابل جایگاه عبور کرد./1304/202/ب3

ارسال نظرات