۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۸۹۹۳۴
امام جمعه بابل در جمع ورزشکاران این شهرستان:

رعایت اخلاق مهم‌تر از پیروزی در میادین ورزشی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به ماندگاری برخی چهره های ورزشی در طول تاریخ و ذهن مردم، گفت: ورزشکارانی در طول تاریخ ماندگار شدند که رعایت اخلاق برای آنها از رسیدن به پیروزی و کسب عنوان مهم‌تر بود.
امام جمعه بابل در ديدار ورزشکاران امام جمعه بابل در ديدار ورزشکاران امام جمعه بابل در ديدار ورزشکاران امام جمعه بابل در ديدار ورزشکاران امام جمعه بابل در ديدار ورزشکاران امام جمعه بابل در ديدار ورزشکاران امام جمعه بابل در ديدار ورزشکاران امام جمعه بابل در ديدار ورزشکاران امام جمعه بابل در ديدار ورزشکاران امام جمعه بابل در ديدار ورزشکاران نشست شوراي هماهنگي فعاليت هاي قرآني خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از ورزشکاران شهرستان بابل در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء این شهرستان با اشاره به نگاه اسلام به ورزش، گفت: هدف اصلی ورزش تندرستی، ایجاد وفاق، همدلی و تقویت نشاط و شادابی در جامعه است.


وی افزود: عقل انسان زمانی می تواند دارای افکار سالم و درست باشد که بدن انسان سالم است و ورزش بهترین راه برای سلامت جسم انسان محسوب می شود.


تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرای بابل با اشاره به توسعه ورزش قهرمانی در جامعه در کنار ورزش همگانی، خاطرنشان کرد: با گسترش ورزش قهرمانی و حرفه ای متاسفانه گهگاه شاهد برخی بداخلاقی در ورزش هستیم که این امر از نگاه صرف به برد ناشی می شود.


وی ادامه داد: آنچه که یک عمل را صالح می کند، نفس آن عمل و رعایت موازین اخلاقی در آن است.


حجت‌الاسلام روحانی به نگاه امام راحل به موضوع عمل و نتیجه پرداخت و اظهار داشت: دنیا میدان مسابقه‌ای است که هر کس باید به وظیفه خود به بهترین نحو عمل کند، هر چند به نتیجه ظاهری نرسد.


وی با اشاره به ماندگاری برخی چهره های ورزشی در طول تاریخ و ذهن مردم، افزود: ورزشکارانی در طول تاریخ و در ذهن مردم ماندگار شدند که برای رسیدن به برد و نتیجه ورزشی دست به هر کاری نزدند بلکه انسانیت و اخلاق برای آنها مهتر از برد صرف بود.


امام جمعه بابل موفقیت در ورزش‌های گروهی را ناشی از تلاش و هدف‌گذاری جمعی دانست و تأکید کرد: خدای متعال برکت را در چند امر قرار داد که از عناصر مهم آن کار جمعی و گروهی است که رحمت خداوند شامل می کند.


وی ادامه داد: ورزش‌های گروهی زمانی موفق هستند که همه افراد به گونه ای در وظایف مشخص شده عمل کنند که انگار یک نفر هستند.


حجت الاسلام روحانی با ذکر تاریخی شکست مسلمانان در جنگ احد، گفت: در غزوه احد عده ای از مسلمانان با نادیده گرفتن کار جمعی و گروهی، دست به کار فردی زدند و با رها کردن وظیفه خود در حفاظت از تنگه، موجب شکست مسلمانان شدند.


 وی در ادامه با بیان ویژگی های شهرستان بابل در  تدین و دیانت، افزود: شهرستان بابل داری سابقه درخشان در دیانت و توجه به امور دینی است و امروز به عنوان دارالمومنین شناخته می شود.


مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل ضمن اشاره به قدمت مراکز دینی، حوزه های علمیه و وجود علمای برجسته در این شهر، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه خاتم الانبیای بابل با قدمتی بیش از 209 سال در کنار دیگر مدارس علمیه مرکز بسط مبانی دینی و اعتقادی و ترویج معرف اسلامی است.


وی ادامه داد: ورزشکاران شهرستان بابل سفیران فرهنگی این شهرستان محسوب می شوند و رفتار و اخلاق آنها باید نمود عینی و بارز فرهنگ عنی این شهرستان باشد.


حجت الاسلام روحانی بابل را دارای استعداد بسیار زیاد در بسیاری از امور علمی و ورزشی دانست و تاکید کرد: کسب مدال های مختلف در میادین جهانی ورزشی و علمی توسط فرزندان این شهر، نشان از  وجود استعدادهای زیاد این شهرستان دارد که انتظار  این است که نخبگان در حوزه های مختلف جایگاه واقعی این شهرستان را با موفقیت های خود، نشان دهند./1313/
202/ب2

ارسال نظرات