۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۸۹۹۴۱
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با رسا:

مبارزه با نفوذی‌های غرب در رسانه ها مهم تر از برجام است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در کشور گفت: دشمنان پس از نا امیدی از سرنگونی انقلاب اسلامی از طریق نظامی به دنبال نفوذ فرهنگی در کشور هستند و استفاده از برخی اصحاب رسانه توسط سرویس‌های جاسوسی در همین راستا شکل گرفته است.
حجت الاسلام احمد سالک کاشاني

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به تلاش دشمن در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون یکی از ترفندهای دشمنان بحث براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و انداختن ستون خیمه اسلام یعنی ولایت فقیه بوده است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طرح حمله نظامی در طبس در همین راستا بود، فتنه سال‌های 78 و 88 نیز از دیگر توطئه‌های دشمنان در راستای سرنگونی نظام مقدس اسلامی بود، قابل توجه است که در طول این مدت دشمن در عرصه نظامی از طریق جنگ نظامی و توطئه‌هایی نظیر کودتای نوژه و حمایت از منافقین وارد عمل شد که موفقیتی به دست نیاورد و با شکست روبرو شد.

 

وی با اشاره به استفاده دشمنان از ابزاری نظیر تحریم اقتصادی و سیاسی برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی و ناتوانی در دست یابی به اهدافش از این طریق، تصریح کرد: برجام فرصتی شد برای انجام مذاکرات و بهانه داشتن دشمن برای مذاکره، امروزه آمریکا به این نتیجه رسیده است که برای نابودی نظام مقدس اسلامی و ولایت فقیه باید از طریق فرهنگی نفوذ پیدا کند و این واقعیتی است که امروزه با آن روبرو هستیم.

 

حجت الاسلام سالک با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون شرایط پسا برجام اظهار کرد: دشمن پس از برجام به دنبال دستیابی به راهی برای نفوذ است، از طرفی شاهد هستیم برخی در داخل مسائلی نظیر اسلام رحمانی، انقلاب سال 57 به جای انقلاب اسلامی و مسائلی از این دست را مطرح می‌کنند، یعنی اسلامیت و جمهوریت را می‌خواهند از انقلاب جدا کنند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برخی به دنبال ایجاد انحراف در مسیر افکار امام خمینی و رهبر معظم انقلاب هستند، گفت: دشمن تلاش می‌کند تا از طریق مسائل فرهنگی فرهنگی و مسائلی نظیر لباس و آرایش و تغییر فرهنگ جامعه در کشور نفوذ کند.

 

وی در ادامه دستگیری چند خبرنگار و روزنامه نگار که توسط برخی رسانه‌ها منتشر شد را در همین راستا ذکر کرد و افزود: اخیرا به موضوعی برخورد شد و آن این بود که در رسانه‌های مختلف یک جریان جاسوسی غربی البته با واسطه در حال فعالیت است و تعدادی را تحت کنترل قرار داده‌اند و ما طی تذکری به وزارت اطلاعات و وزارت ارشاد از آنها خواستیم که جلوی این جریان نفوذ غربی گرفته شود چرا که نفوذ دشمن مهم تر از برجام است.

 

به گزارش خبرگزاری رسا 12 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی تذکری خطاب به حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار مقابله جدی با جریان چند صد نفری نفوذی‌های سرویس‌های جاسوسی غرب در روزنامه‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای شدند.

 

در متن تذکر این نمایندگان به حضور باند و جریانی مخرب و نفوذی تحت کنترل سرویس‌های جاسوسی غربی اشاره شده است که با کشورهایی نظیر هلند، نروژ و انگلیس در ارتباط هستند و سر حلقه رابطه این جریان نفوذی با خارج از کشور سران فتنه سال 88 و اشخاصی فراری و پناهنده هستند.

 

نمایندگان ملت در این نامه از فعالیت گسترده این جریان برای عملیاتی شدن خواسته‌ها و مواضع بیگانگان و سرویس‌های جاسوسی غرب خبر داده‌اند و خواستار برخورد جدی و قاطع وزارت اطلاعات و وزارت ارشاد با آنها شده است.

 

حجت الاسلام احمد سالک، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، مهدی کوچک زاده، حجت الاسلام سید محمود نبویان، حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی، جواد کریمی قدوسی، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر، حسینعلی حاجی دلیگانی، حسین ذوالانوار و بیژن نوباوه 12 نماینده‌ای هستند که این نامه را امضا و تقدیم وزارت اطلاعات و ارشاد کرده‌اند./1304/ت301/ج

 

ارسال نظرات