۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۸۹۹۷۲
دبیر شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی خراسان شمالی خبر داد؛

تصویب 1.2 میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت های قرآنی در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی خراسان شمالی از اختصاص بیش از 1.2 میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای فعالیت های قرآنی در استان خبر داد.
نشست شوراي هماهنگي فعاليت هاي قرآني خراسان شمالي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت قدم وحید، دبیر شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست این شورا که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و رییس شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی خراسان شمالی، در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با تأکید بر اجرای برنامه های متعدد در زمینه ترویج آموزه های قرآنی در بین مردم افزود: باید برنامه های قرآنی در سطح جامعه از نظر کمی و کیفی ارتقا یابند.

 

وی با اشاره به تصویب یک میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار به منظور اجرای فعالیت های قرآنی در شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان، اظهار کرد: این اعتبار برای حمایت از برگزاری همایش تجلیل از فعالان، پیشکسوتان و نخبگان قرآنی استان و تجهیز کتابخانه تخصصی قرآن کریم مصوب شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین از محل این اعتبار اقدامات دیگری نظیر چاپ کتاب معرفی فعالان و نخبگان و پیشکسوتان قرآنی، برگزاری جلسات تفسیر و حمایت از طرح های پژوهشی قرآنی و پایان نامه های قرآنی دانشگاه ها صورت می‌گیرد.

 

به گفته ثابت قدم وحید حمایت از فعالیت و طرح های قرآنی شهرستان ها، حمایت از فعالیت های قرآنی اوقاف و امور خیریه و اجرای طرح استعدادیابی و پرورش قاریان ملی از دیگر بخش های هزینه کرد این اعتبارات در راستای توسعه فعالیت های قرآنی در استان خراسان شمالی است.

 

وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت های  قرآنی سال گذشته در استان، خاطرنشان کرد: پارسال در مجموع 700 میلیون ریال اعتبار از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان شمالی برای انجام اقداماتی نظیر برگزاری اردوهای زیارتی آموزشی فعالان قرآنی استان به مشهد مقدس تخصیص یافت.

 

ثابت قدم وحید ادامه داد: همچنین پارسال از محل اعتبار مزبور فعالیت های دیگری از جمله برگزاری طرح کارگاه آموزشی مدیران مؤسسات قرآنی، اجرای طرح دو دوره تخصصی تربیت مربی، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و طرح جامع تربیت مربی تخصصی حفظ و پرورش حافظ قرآن در خراسان شمالی صورت گرفت.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: افزون بر این با استفاده از اعتبار سال گذشته دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان شمالی برنامه های دیگری نظیر حمایت از فعالیت های قرآنی و مسابقات قرآنی صدا و سیما در ماه مبارک رمضان، برگزاری دو نمایشگاه قرآن کریم و برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم استان انجام شد.

 

وی در ادامه با تأکید بر همکاری و همراهی بیشتر دستگاه های فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی در اجرای برنامه های قرآنی با شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان، خاطرنشان کرد: باید برنامه های مصوب این شورا به عنوان مرکز هماهنگی فعالیت های قرآنی در استان به درستی از سوی اعضا اجرا شود چرا که فعالیت های جزیره ای و اقدامات موازی در این زمینه آسیب زا است.

 

گفتنی است، در پایان این نشست شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی خراسان شمالی، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به عنوان رییس گروه نظارت برهزینه کرد اعتبارات اجرای منشور قرآنی استان و حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز به عنوان اعضای گروه نظارت، به منظور نظارت بر حسن اجرای برنامه های مصوب شورا معرفی شدند./9314/202/ب2

ارسال نظرات