۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۸۹۹۸۱

اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ معرفی فیلم های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره فیلم بسیج، آغاز به کار نخستین نمایشگاه استانی رسانه‌های دیجیتال و اجرای 60 برنامه در هفته دفاع مقدس در شهرستان اسکو از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با بیان این‌که اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است، گفت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.


وی بر همدلی و همزبانی آحاد مردم در حفاظت از ارزش‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: امروز به برکت خون شهدا و فداکاری های مردم در دفاع مقدس ، جمهوری اسلامی به الگوی ملت‌های دنیا به ویژه ملت‌های مسلمان منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.


دشتی ادامه داد: ما مدیون از خودگذشتگی شهیدان والامقام، جانبازان و ایثارگران عزیز هستیم و همه وظیفه داریم تا با نهایت توان نسبت به ترویج فرهنگ شهادت و ایثار بین جوانان به ویژه برای نسل های آتی این مرز و بوم تلاش کنیم.


مدیرکل کمیته امداد استان در بخش دیگری از س
خنان خود با بیان اینکه هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ حماسه و ایثار به نسل های جدید است اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در دوران 8 سال دفاع مقدس پیروزی حق بر علیه باطل بود.


معرفی فیلم های راه یافته به بخش مسابقه فیلم بسیج

قربان‌علی طاهرفر، دبیر جشنواره استانی فیلم بسیج (سکانس بیداری) گفت: پس از بازبینی هیئت انتخاب و داوری تعداد 25 اثر از تولیدات هنرمندان آذربایجان شرقی به بخش چهارمین مسابقه استانی فیلم بسیج (سکانس بیداری) راه یافتند.


وی افزود: علیرغم رشد کمی آثار، در زمینه ساختار و محتوا نیازمند برنامه ریزی های مدون و هم افزایی های علمی و آموزشی بسیاری هستیم که امیدواریم برگزاری چنین جشنواره هایی بتواند این زمینه را فراهم آورد.


لازم به ذکر است، آئین اختتامیه جشنواره پنجم مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در تبریز برگزار می شود.


آغاز به کار نخستین نمایشگاه استانی رسانه‌های دیجیتال

‌سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تبریز با هدف فراهم کردن محیطی به منظور ایجاد همدلی و هم افزایی بین پدید آورندگان آثار دیجیتالی، توسعه فرهنگ‌سازی استفاده از رسانه‌های دیجیتال،حمایت از تولیدکنندگان داخلی و امکان عرضه آسان محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال برگزار می‌شود.


بنابر این گزارش، در این نمایشگاه تولید کنندگان، آخرین محصولات و آثار تولیدی خود را در بخش‌های اصلی نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، پایگاه‌های اینترنتی و بازی‌های رایانه‌ای به نمایش خواهند گذاشت.


استان آذربایجان شرقی پیش از برگزاری این نمایشگاه، تجربه برگزاری دو دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را در سال‌های گذشته داشته است. ناشران تا تاریخ 5 مهر فرصت دارند تا برای ثبت نام و حضور در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تبریز به نشانی login.saramad.ir مراجعه کنند.


همچنین هزینه غرفه به‌صورت رایگان و پرداخت 50 درصد از هزینه محل اقامت تعیین شده از سوی برگزار کننده از یک روز قبل از شروع به کار نمایشگاه تا روز پایانی به ازای هر غرفه یک نفر از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای غرفه داران است.


اجرای 60 برنامه در هفته دفاع مقدس در شهرستان اسکو

بهمن فتح‌زاده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اسکو هفته دفاع مقدس را فرصت بازگویی رشادت‌ها عنوان کرد و از اجرای حدود 60 برنامه در سطح شهرستان اسکو خبر داد و گفت: نشست مسؤولان با ائمه جمعه، دیدار با خانواده شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، برپایی نمایشگاه عکس و رژه موتورسواران از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اسکو است.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اسکو از افتتاح گلزار شهدای روستای بایرام در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: برگزاری دعای عرفه، حضور بسیجیان در نماز جمعه، ویژه برنامه جنگ دفاع مقدس، ویژه برنامه گرامیداشت روز شهرستان که به نام آیت‌الله میلانی نام‌گذاری شده است، برگزاری پیاده‌روی شبانه و برگزاری یادواره‌های متعدد در سطح شهرها از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان اسکو است./935/203/ب2

ارسال نظرات