۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۸۹۹۸۴

چند خبر کوتاه از اوقاف و امور خیریه کاشان

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گفت: تعداد 200 سهم از سهام شرکت کشت و صنعت فتح المبین کاشان از سوی واقفان خیر اندیش علی اکبر دادرس و خانم ایران ناظمی پدر و مادر شهید دادرس وقف شد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام جعفر جنتی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: واقفان خیراندیش علی اکبر دادرس و خانم ایران ناظری خانواده شهید دادرس هر کدام  به ترتیب 160 سهم و 40 سهم از سهام خود از شرکت کشت و صنعت فتح المبین را وقف کردند تا با این اقدام خداپسندانه همه ساله عواید حاصل از وقف به مصارف هزینه های مسجد و حسینیه فاطمه الزهرا(س) واقع در شهرک مسکونی فتح المبین کاشان و مصارف روضه خوانی و قرائت قرآن کریم به یاد شهید دادرس در آن مسجد برسد.

 

وی افزود: ارزش سهام مذکور حدود 300 میلیون ریال  است و واقفین تولیت موقوفه را تا زمان حیات با خود قرارداده اند و پس از فوت ایشان تولیت موقوفه با متولی بعدی و اداره اوقاف کاشان خواهد بود.

 

وقف شش دانگ یکباب منزل مسکونی در روستای علوی کاشان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گفت:  شش دانگ یکباب منزل مسکونی دو طبقه در روستای علوی‌ کاشان توسط واقف خیراندیش سید جلال احمدی به مساحت یکصد متر مربع به ارزش بالغ بر یک میلیارد ریال برای مصارف عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) وقف شد.

 

حجت الاسلام جعفر جنتی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: واقف خیراندیش سید جلال احمدی با ارادت قلبی خود به ساحت مقدس اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین(ع) و امام حسن مجتبی(ع) ششدانگ از یک باب منزل مسکونی خود را در روستای علوی کاشان وقف کرد.

 

وی افزود: این اقدام خداپسندانه همه ساله عواید حاصل از وقف ده شب در ماه محرم الحرام و ده شب در ماه صفر المظفر صرف مخارج عزاداری و روضه خوانی و تعزیت داری ائمه هدی(ع) شده و در صورتیکه عواید موقوفه مازاد داشته باشد به مصارف جشن عید غدیر و تبلیغ و ترویج ولایت حضرت علی(ع) در ان روستا برسد.

 

شایان ذکراست، این موقوفه دومین موقوفه ایست که در کاشان وقف گردیده تا عواید حاصل از آن صرف مخارج جشن عید غدیر و تبلیغ و ترویج ولایت حضرت علی(ع) شود.

 

وقف چهار سهم از 11سهم ششدانگ یک باب مغازه تجاری و انباری در بازارچه پانخل کاشان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گفت: چهار سهم از 11 سهم شش دانگ یکباب مغازه تجاری تحت پلاک ثبتی 4866 اصلی همراه با  چهار سهم از 11 سهم شش دانگ یکباب انباری واقع در بازارچه پانخل کاشان توسط واقف خیراندیش کاشانی حاج محمود سیاهکار وقف شد.

 

 حجت الاسلام جعفر جنتی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: این چهار سهم از 11 سهم ششن دانگ این مغازه تجاری  بالغ بر 10میلیارد ریال برآورد شده است که  برای توسعه آستان مقدس امامزاده قاسم بن موسی(ع) پانخل وقف شد.

 

وی افزود: واقف خیراندیش محمود سیاهکار با ارادت قلبی خود به ساحت مقدس اهل بیت (ع) به ویژه امامزاده قاسم بن موسی(ع) بازارچه پانخل کاشان سهم مالکیت خود را از مغازه و انباری موصوف وقف کرد تا با این اقدام خداپسندانه کمک بزرگی به امر توسعه و عمران و آبادانی این امامزاده عظیم الشأن کند.

 

حجت الاسلام جعفر جنتی یاد آور شد: تولیت موقوفه را با اداره اوقاف و امورخیریه کاشان و هیأت امنای امامزاده قاسم بن موسی(ع) پانخل واگذار کرده تا برابر وقفنامه عمل کرده و از این ساختمان جهت انجام امورات امامزاده و توسعه آستان مقدس مورد استفاده قرار گیرد./1307/203/ب1

ارسال نظرات