۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۲۸۹۹۸۷

نمایشگاه فرهنگی و رزمی دفاع مقدس در تبریز گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ بیست و پنجمین نمایشگاه فرهنگی و رزمی دفاع مقدس با محوریت «نقش مردم آذربایجان شرقی در جنگ تحمیلی» آغاز به کار کرد.
نمايشگاه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بیست و پنجمین نمایشگاه فرهنگی و رزمی دفاع مقدس عصر امروز با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح مستقر در استان آربایجان شرقی در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی کتاب در 170 غرفه آغاز به کار کرد.


این نمایشگاه که با حضور فرمانده سپاه عاشورا و استاندار آذربایجانشرقی همراه بود؛ با محوریت «نقش مردم آذربایجان شرقی در جنگ تحمیلی» گشایش یافته است، این نمایشگاه تا 6 مهر ماه در سالن امیر کبیر نمایشگاه بین المللی تبریز دایر خواهد بود.


نمایش توانمندی‌های نیروهای مسلح، ادوات نظامی، نقشه‌های عملیات‌های دفاع مقدس، تصاویر شهدای دفاع مقدس، معرفی تازه‌های نشر حوزه دفاع مقدس، معرفی نرم‌افزارهای مرتبط، عفاف و حجاب، جنگ نرم، آسیب‌های ماهواره، آثار شهدا، تولیدهای فرهنگی و نرم‌افزارهای دفاع مقدس، لوازم‌التحریر ایرانی، ماکت عملیاتی خیبر و عملیات شیمیایی از جمله بخش‌های این نمایشگاه است.


اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس تبریز اظهار داشت: با این‌که جنگ نظامی با دشمن تمام شده، اما جنگ ایران اسلامی با استکبار جهانی هنوز ادامه دارد؛ اگر امروز بخواهیم در برابر هجمه‌ دشمن در قالب های فرهنگی و علمی و اقتصادی بایستیم، شیوه مدیریتی دوران دفاع مقدس موفقیت‌آور خواهد بود.


وی با اشاره به این‌که فراموشی فرهنگ جهاد و شهادت موجب غلبه دشمنان خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر روش مدیریتی دفاع مقدس را فراموش کنیم، پیروز میادین نخواهیم بود. هدف از برگزاری نمایشگاه‌های سراسری دفاع مقدس این است که یاد و خاطره ارزشهای انقلابی و اسلامی فراموش نشود.


جبارزاده با یادآوری جانفشانی رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و شهدا در دوران دفاع مقدس گفت: همه کسانی که دل در گرو امام و انقلاب داشتند به صورت جانانه و با دستان خالی و با توکل بر خداوند مقابل همه امکانات ارتش صدام و حمایت های استکبار جهانی ایستادند.


استاندار آذربایجان‌شرقی از معاونت توسعه انسانی خواست تا کمیته‌ای برای پیگیری روش های مدیریتی شهدا و اصلاح نظام اداری تشکیل دهد و گفت: اگر استکبار جهانی پای میز مذاکره می نشیند می دانند که ملت ایران درس ایستادگی را از امام حسین آموخته و در میدان جنگ خواهد ایستاد.


بنابر این گزارش، مهلت بازدید از این نمایشگاه که با حضور ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، بسیج مستضعفین و نیروی انتظامی در این نمایشگاه همراه است، تا ششم مهر ماه ادامه دارد./935/203/ب1

ارسال نظرات