۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۲۸۹۹۹۹
استاد حوزه علمیه بابل:

غدیر بهترین زمان برای تبیین جایگاه ولایت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با تاکید بر برپایی جشن های باشکوه در گرامیداشت عید غدیر، گفت: دهه ولایت بهترین زمان برای تبیین اهداف و جایگاه ولایت به ویژه برای نسل جوان جامعه ما است.
ستاد غدير اميرکلا ستاد غدير اميرکلا ستاد غدير اميرکلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی، استاد حوزه علمیه بابل، عصر امروز در جلسه ستاد غدیر شهر امیرکلا با اشاره به اهمیت توجه به عید غدیر به عنوان عیدالله الاکبر، گفت: متاسفانه اهمیت واقعه غدیر هنوز هم ناشناخته است و حتی برای بسیاری از شیعیان اهمیت این روز روشن نیست.


وی با بیان جایگاه امامت و ولایت، افزود: اگر کسی هزار سال فرصت خواندن نماز در کنار کعبه را پیدا کند اما نور ولایت در وجود او نباشد، نماز او پذیرفته نمی شود.


امام جمعه امیرکلا ضمن بیان این مطلب که عید غدیر باید مثل عاشورا باید به جهانیان معرفی شود، خاطرنشان کرد: عید سعید غدیر اعظم و افضل سایر اعیاد است و در کنار توجه به برپایی جشن ها و شادی در این روز، معارف و پیام غدیر هم در بین مردم تبیین شود.


وی ادامه داد: غدیر هم دارای ظاهر و هم باطن است و باطن آن، اثبات ولایت و جایگاه والای امام علی(ع) و امامت پس از ایشان در بین مردم است.


حجت الاسلام بابایی با تجلیل از برخی علما از جمله علامه امینی در خدمت به موضوع غدیر، تصریح کرد: خدمت علامه امینی به ولایت و موضوع غدیر خدمتی بی نظیر است که امروز از کتاب الغدیر به عنوان سند گویای اثبات حقانیت شیعه نام برده می شود.


وی با تجلیل از مرحوم آیت الله خزعلی در خدمت به غدیر، افزود: تلاش آیت الله خزعلی برای راه اندازی بنیاد غدیر و ایجاد فضایی فراگیر در خصوص غدیر در سراسر جهان، خدمتی بزرگ به جهان تشیع برای غبارروبی از عید سعید غدیر و انتشار پیام آن بود.


مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر برپایی جشن های باشکوه در خصوص گرامیداشت عید غدیر، گفت: دهه ولایت بهترین زمان برای تبیین اهداف و جایگاه ولایت به ویژه برای نسل جوان جامعه ما است و باید طعم شیرین این عید در کام آینده سازان ما ماندگار شود.


وی با اشاره به تقارن دهه ولایت با هفته دفاع مقدس، افزود: هفته دفاع مقدس سند زرینی از حماسه آفرینی فرزندان دلیر مملکت در دفاع از دین و خاک و پیوند معنوی آنها با موضوع ولایت است.


حجت الاسلام بابایی ضمن بیان این مطلب که عشق به ولایت و تبعیت از ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) در ایام دفاع مقدس نمود عینی پیدا کرد، اظهار داشت: امنیت امروز ما به برکت رشادت های دلیرانه شهدا، ایثارگران و هدایت های بی نظیر ولایت فقیه به دست آمده است و امروز همه باید در حفظ این ارزشها بکوشند.


وی ادامه داد: دفاع مقدس سندی تاریخی و برگه زرینی از رشادت ملت بزرگوار ایران اسلامی است و باید برنامه‌های گرامیداشت آن هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود./1313/202/ب1

ارسال نظرات