۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۹۰۰۲۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

روز عرفه فرصت ارزشمندی برای تقرب الی‌الله است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روز عرفه فرصت ارزشمندی برای تقرب الی الله است، گفت: انسان در دعای نورانی عرفه می تواند با پروردگار خود به بهترین نحو شایسته راز و نیاز کرده و عهد و پیمان با حضرت حق ببندد تا در مسیر تعالیم والای دینی و دستورات حضرت حق گام بردارد.
امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که روز عرفه از جایگاه خاص و ارزشمندی برخوردار است، گفت: این روز نورانی و با عظمت می تواند برکات و دستاوردهای بسیاری برای انسان داشته و او را به مراتب ارزنده و ارزشمندی برساند.


امام جمعه آمل با اشاره به این که عبادت و دعا می تواند زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار داده و ثمرات گرانقدری برای او داشته باشد، افزود: انسان باید دعا و خواسته های خود را به درگاه ایزدمنان برده تا در مسیر اجابت قرار گیرد.


وی تصریح کرد: روز عرفه از جمله روزهای گرانقدری است که انسان می تواند با عبادت و راز و نیاز به نزدیکی پروردگار متعال دست پیدا کرده و به شناختی والا نسبت به خود و حضرت حق دست پیدا کند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روز عرفه فرصت ارزشمندی برای تقرب الی الله است، گفت: انسان در دعای نورانی عرفه می تواند با پروردگار خود به بهترین نحو شایسته راز و نیاز کرده و عهد و پیمان با حضرت حق ببندد تا در مسیر تعالیم والای دینی و دستورات حضرت حق گام بردارد.


حجت الاسلام رحمانی آملی خاطرنشان کرد: روز عرفه روز بخشش گناهان است که انسان می تواند به درگاه حضرت حق وارد شده و از پروردگار کریم و متعال خود درخواست عفو بر گناهان و عاقبت و سعادت داشته باشد.


امام جمعه آمل با بیان این که دعا وسیله ای ارزنده برای ارتباط با حضرت حق است، گفت: دعا می تواند در تعالی معنوی انسان نقشی اساسی و والا داشته که باید از این ابزار گرانقدر برای تحقق خواسته ها و ترویج جایگاه و مقام خود در نظام آفرینش استفاده کنیم.


وی با اشاره به این که انسان می تواند در روز عرفه خواسته های ارزنده و والایی را به درگاه حضرت حق برده و عاقبت به خیری و تعالی معنوی را از حضرت حق درخواست کند، افزود: ضرورت دارد انسان از فرصت هایی مانند روز عرفه به بهترین نحو ممکن و در راستای تعالی و تکامل خود بهره گیری کند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: روز عرفه از فضیلت و جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است و مضامین گرانقدر و والایی در این دعای نورانی قرار دارد که باید نسبت به درک و بهره گیری از آن تلاش کنیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که دعای عرفه سرشار از مضامین و مفاهیم عرفانی است که انسان از نعمت های حضرت حق یاد می کند، گفت: دعای عرفه فرصتی برای خداشناسی است که صفات و الطاف حضرت حق در این دعای نورانی به نحوی شایسته مطرح می شود.


امام جمعه آمل با اشاره به این که انسان باید از ظرفیت ها و فرصت های پیش رو در مسیر رشد و تعالی معنوی خود بهره گیری کند، بیان داشت: حرکت در مسیر اعمال نیکو و شایسته و بهره گیری از تعالیم والای دینی ثمرات بسیاری در زندگی انسان دارد که باید در مسیر تقرب پروردگار متعال قدم برداریم.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران در پایان با بیان این که برنامه های دهه ولایت به بهترین نحو ممکن و در راستای معنویت و معرفت افزایی برگزار شود، گفت: ضرورت دارد تلاش های ارزشمندی در این ایام نورانی صورت گیرد تا بتوانیم برنامه های شاخص و ارزشمندی را در مسیر تبیین و ترویج ولایت و فرهنگ غدیر صورت دهیم./1314/302/ب3

ارسال نظرات