۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۹۰۰۶۰
استاد حوزه علمیه قزوین:

عرفه به معنای حضور خاشعانه در برابر خداوند است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که عرفه در حقیقت به معنای شناخت و اعتراف به گناه در محضر خداوند است، گفت: عرفه به معنای حضور خاشعانه در برابر خداوند است.
عرفه

حجت‌الاسلام ابراهیم صفی‌خانی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به روز عرفه، گفت: عرفه در حقیقت به معنای شناخت است و به اصطلاح اعتراف به گناه در محضر خداوند معنا می‌‌شود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: حجاج در روز عرفه از کنار خانه خدا حرکت کرده و به سمت صحرای عرفات می‌آیند تا با خواندن دعای عرفه از خدای خود طلب آمرزش کرده و توبه کنند.

 

این استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که باید روز عرفه را قدر بدانیم، تأکید کرد: در این روز باید خود را برای خضوع و خشوع در پیشگاه الهی آماده کنیم.

 

حجت‌الاسلام صفی‌خانی در ادامه با اشاره به اعمال مستحبی این روز اظهار کرد: زیارت اباعبدالله(ع) در روز عرفه بسیار سفارش شده است، در چنین روزی امام حسین(ع) مسیر خود را از مکه به سمت عراق تغییر دادند و همان‌گونه که در این روز ایشان در محضر خداوند خاشعانه دعا کردند و سخن گفتند ما نیز باید با انجام توبه؛ شکرگزار نعمت‌های الهی باشیم.

 

وی با بیان این‌که در روز عرفه مسلمانان در جای، جای کره زمین به مناجات مشغول هستند، خاطرنشان کرد: برای انجام زیارت بُعد زمان و مکان مطرح نیست؛ اگر شخصی توانایی داشته باشد خود را به حرم امام حسین(ع) می‌رساند و اگر امکان آن وجود نداشته باشد می‌توان خالصانه دعای عرفه را خواند و از راه دور به اباعبدالله‌ الحسین(ع) عرض ارادت کرد.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به خواندن دعا و ارتباطی که با خداوند برقرار می‌کنیم، یادآور شد: در روز عرفه درهای رحمت الهی و پذیرش توبه به روی بندگان باز است.

 

حجت‌الاسلام صفی‌خانی با تأکید بر حضور در مراسم دعای همگانی عنوان کرد: مردم بدانند همه اعمال عبادی به نوعی در راستای وحدت و جمعی بودن است چراکه خداوند با نگاه جمعی که دارد و به احترام جمع؛ توبه‌ها را می‌پذیرد و خیلی از دعاها را مستجاب می‌کند./955/302/ب2

ارسال نظرات