۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۹۰۰۸۰
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین:

دفاع مقدس الهام گرفته از مکتب عاشورا و شهدای کربلا است

خبرگزاری رسا- معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین عزت، امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون تلاش‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی دانست و اظهار کرد: دفاع مقدس الهام گرفته از مکتب عاشورا و شهدای کربلا است.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی گفت: هفته دفاع مقدس یادآور فداکاری و از جان گذشتگی رزمندگان دلاور ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس است که توانستند در جبهه‌های حق علیه باطل با رشادت و شجاعت مثال زدنی، حماسه‌آفرینی کنند.

 

حجت‌الاسلام عباسی با بیان این‌که دفاع مقدس الهام گرفته از مکتب عاشورا و شهدای کربلا است، خاطرنشان کرد: جهاد و مبارزه در کشورهای اسلامی نشأت گرفته از روش مبارزاتی جمهوری اسلامی ایران و بر مبنای پیروزی خون بر شمشیر است.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به ادامه حیات انقلاب یادآور شد: تداوم انقلاب اسلامی نتیجه حفظ روحیه جهاد و مبارزه خواهد بود.

 

این مقام مسؤول تأکید کرد: یکی از ابعاد آموزه‌های دینی ما که در قرآن کریم و روایات نیز به آن پرداخته شده بحث جهاد و مبارزه در راه عقیده است که در بعضی از آیات نیز به آن اشاره است.

 

وی با اشاره به سیره عملی جهاد و مبارزه در زندگی پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) وسایر معصومین(ع)، خاطرنشان کرد: این بزرگواران در جنگ های فراوانی به عنوان رزمنده شرکت می‌کردند و اگر ما به بُعد مبارزاتی مکتب اسلام مراجعه کنیم اهمیت این موضوع برای ما روشن می‌شود.‌

 

حجت‌الاسلام عباسی در پایان با بیان این‌که انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس ایران یکی از مبارزات طولانی تاریخ است که 8 سال به طول انجامید و ثابت کرد که با جهاد و مبارزه می‌توان حق مظلومین را از ظالمین گرفت، گفت: امروز عزت، امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون تلاش‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی است که همیشه باید قدردان آن باشیم./955/302/ب2

ارسال نظرات