۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۹۰۰۸۴
کارشناس مسائل مذهبی:

فرزند و ثروت ملاک برای برخوردار بودن از الطاف الهی نیست

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: برکاتی که شیعیان از زمان تولد تا زمانی که در صف محشر حاضر می‌شوند، از آن ها برخوردارند، به خاطر محبت به اهل بیت(ع) است.
كافر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین شمس کارشناس مسائل مذهبی شب گذشته در سخنرانی که به مناسبت دهه اول ذی الحجه در خیابان آل خجند برگزار شد، گفت: تفاوت مؤمن و منافق از حیثیت ظواهر نیست.

 

وی با اشاره به آیه پنجاه و چهارم و پنجاه و پنجم سوره توبه که می فرماید افزود: در این آیات برخی ویژگی های کافران بیان شده است که یکی از این ویژگی ها داشتن ثروت و فرزند است، پس فرزند و ثروت نمی تواند ملاکی برای برخورداری از الطاف الهی باشد.

 

حجت الاسلام شمس بیان داشت: طبق آیه پنجاه و پنجم سوره توبه خداوند اراده کرده است تا کافران را به واسطه همین ثروت دنیوی و فرزند، خوار و ذلیل کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی با استناد به آیه پنجاه و پنجم از سوره توبه ابراز داشت: تفاوت بین انسان های مؤمن و منافق از حیث ظواهر نیست، حتی ممکن است منافقان زندگی دنیوی بهتری نسبت به مؤمنان داشته باشند ولی از حیث باطن بین منافق و مؤمن تفاوت هایی به اندازه فاصله زمین و آسمان وجود دارد.

 

وی در ادامه به سر اهمیت وقوف در عرفات و دعای عرفه از زبان پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: اهمیت این سرزمین نزد خداوند به خاطر توبه حضرت آدم(ع) بعد از ترک اولی و خروج از بهشت در این مکان است.

 

حجت الاسلام شمس با استناد به روایات معصومین افزود: توبه حضرت آدم(ع) زمانی پذیرفته شد که نام پنج تن آل عبا به او عرضه شد و او پس از شنیدن نام امام حسین(ع) و مصائب ایشان، برای غربت ابا عبدالله گریه کرد.

 

کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: برکاتی که شیعیان از زمان تولد تا زمانی که در صف محشر حاضر می شوند، از آن ها برخوردارند، به خاطر محبت به اهل بیت(ع) است.

 

وی در پایان بیان داشت:در روز عرفه اگر کسی موفق به توبه حقیقی شود، یقیناً همه گناهانش البته به جز حق الناس بخشیده خواهد شد و می تواند زندگی خود را از سر بگیرد./867/203/ب3

ارسال نظرات