۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۲۹۰۰۸۷
استاد و پژوهشگر حوزه علمیه:

بسیاری از مشکلات جوانان به دلیل بی احترامی به پدر و مادر است

خبرگزاری رسا ـ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: در احترام به پدر و مادر برکات زیادی نهفته است و بسیاری از مشکلات جوانان امروزی، به خاطر بی احترامی به پدر و مادر است.
حجت الاسلام مهدي گرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی گرجی استاد و پژوهشگر حوزه علمیه در سخنرانی که به مناسبت دهه اول ذی الحجه در خیابان آل خجند برگزار شد، گفت: راز عزتمندی در دنیا، در احترام به والدین نهفته است.

 

وی با توجه به روایتی از پیامبر(ص) که می فرمایند، لذت بردن از زندگی معلول نیکی کردن به والدین است، افزود: خداوند به واسطه احترام به پدر و مادر زندگی دنیوی و اخروی انسان را تأمین می کند.

 

حجت الاسلام گرجی بیان داشت: در احترام به پدر و مادر برکات زیادی نهفته است و بسیاری از مشکلات جوانان امروزی، به خاطر بی احترامی به پدر و مادر است.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه ابراز داشت: متأسفانه در جامعه امروزی کمتر کسی به والدین خود احترام می گذارد که دلیل اصلی آن برخورد همراه با بی احترامی خود والدین با یکدیگر در برابر چشم فرزندانشان است.

 

وی گفت: در بین افراد جامعه کسانی صاحب عزت و مقام می شوند که در طول دوران زندگی خود به بزرگترها به ویژه والدین خود احترام گذاشته اند.

 

حجت الاسلام گرجی در ادامه با اشاره به آیه هفتم سوره اسرا که می فرماید«ان احسنتم احسنتم لانفسکم» افزود: دنیا دار مکافات است و در این دنیا از هر دستی بدهی از همان دست پس می گیری، پس با مراقبت از رفتار خود در جوانی نسبت به بزرگ ترها، می توانیم از بی احترامی هایی که ممکن است در پیری متوجه ما شود، در امان بمانیم.

 

کارشناس برنامه های تلوزیونی در پایان با عرض تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان داشت: شهدا بر گردن ما حقوق بسیاری دارند و امیدواریم که مدیون خون شهدا از دنیا نرویم./867/203/ب3

ارسال نظرات