۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۹۰۱۰۴

برگزاری مراسم دعای عرفه در مدرسه علمیه فاطمیه خرم آباد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد از برگزاری مراسم دعای عرفه در این مدرسه علمیه با حضور عموم مردم خبر داد.
دعاي عرفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سمیه موحدی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد، صبح امروز در دیدار با خبرنگاران به مناسبت اعیاد پیش رو که در دفتر وی برگزار شد، گفت: مراسم دعای عرفه، بعدازظهر امروز، با حضور مدیر، معاونان، اساتید و طلاب مدارس علمیه خواهران در مدرسه علمیه فاطمیه(س) برگزار می شود.


وی با اشاره به استقبال عموم مردم از برگزاری مراسم دعای عرفه در سال های گذشته، افزود: در مراسم امسال نیز مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد میزبان حضور مردم در مراسم دعای عرفه است.


موحدی استقبال عموم مردم را از عوامل مؤثر در برگزاری مراسم دعای عرفه در مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد بیان کرد.


وی برگزاری مراسم دعای عرفه را از بزرگ ترین برنامه های مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد بیان کرد و یادآور شد: در اعیاد گوناگون مراسمی با حضور اساتید و طلاب در طول سال تحصیلی برگزار می شود.


معاون آموزشی مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد با اشاره به اهمیت روز عرفه در آیات و روایات بیان داشت: خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان خویش را از آتش جهنم آزاد نمی کند.


وی با بیان این که روز عرفه فرصتی ارزشمند و مناسب برای نزدیک شدن به خدای متعال است، عنوان داشت: باید این فرصت ها را قدر بدانیم.


خودسازی مهم ترین هدف برگزاری مراسم دعای عرفه در جمع طلاب است


موحدی هدف از برگزاری این گونه مراسم ها با حضور طلاب را تربیت و خودسازی آنان بیان کرد و اظهار داشت: امید است در سایه برگزاری این مراسم ها بتوانیم در جهت تربیت و خودسازی طلاب و جوانان گام های مؤثری برداریم.


وی با بیان این که عرفه، روز شناخت در مسیرحق تعالی است، تصریح کرد: عرفه استغفار از گناهان، توبه و رسیدن به پاکی است.


معاون آموزشی مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد با بیان این که خودسازی مهم ترین هدف برگزاری مراسم دعای عرفه است، افزود: امید است شیعیان با بهره گیری از مضامین عرفانی این دعا به خودسازی و معنویت دست یابند.


وی با اشاره به این که دعای روز عرفه منسوب به امام حسین(ع) است، تصریح کرد: تأمل در مضامین این دعا از اهمیت خاصی برخوردار است./9459/202/ب1

ارسال نظرات