۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۹۰۱۵۰

کتاب «دل دریایی اصغر» در تبریز رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دل دریایی اصغر، به همت دکتر ایوب نصیراوغلی و الهام محبوب اهری، توسط نشر صریر و به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان آذربایجان‌شرقی منتشر شده است.
نمايشگاه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، داود خدایی، مسؤول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان گفت: کتاب دل دریایی اصغر، زندگینامه شعید اصغر علیپور همزمان با هفته دفاع مقدس با همکاری حوزه هنری استان و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز رونمایی و نقد و بررسی می شود.


وی افزود: در این نشست که با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و شماری از رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد، ضمن بررسی نقش شهید اصغر علیپور در دوران دفاع مقدس، نویسنده کتاب در خصوص نحوه تدوین آن سخن خواهد گفت.  


خدایی خاطر نشان کرد: شهید اصغر علیپور، از فرماندهان گردان حبیب ابن مظاهر لشکر عاشورا -گردان غواصی لشکر- بود که در خلال جنگ تحمیلی، نقشی ارزنده در دفاع از رمزهای آبی کشور را عهده دار بود.

 

وی ادامه داد: شهید علیپور به‌ عنوان یکی از رزمندگان مخلص لشکر عاشورا، لیاقت و شجاعت خود را در نبرد با دشمن بعثی نشان ‌داد تا جایی‌که از سوی فرماندهی گردان حبیب‌بن‌مظاهر به فرماندهی یکی از گروهان ‌های این گردان منصوب گردید و نهایتاً در نخستین ساعات نوزدهم دی‌ ماه 1365 در شلمچه به شهادت رسید.   


خدایی افزود: این نشست روز یکشنبه پنجم مهرماه ساعت 17 در محل خانه هنرمندان واقع در چهارراه باغشمال، کوچه حاج رضا، بن بست علی مسیو برگزار خواهد شد و عموم علاقه‌مندان می توانند در این نشست حضور داشته باشند.   


گفتنی است، دل دریایی اصغر، به همت دکتر ایوب نصیراوغلی و الهام محبوب اهری، توسط نشر صریر و به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان آذربایجان‌شرقی منتشر شده است./935/102/ب3

ارسال نظرات