۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۹۰۱۵۵
استاد حوزه علمیه ارومیه:

علمای دین برای بهره‌مندی مردم از برکات روز عرفه برنامه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه ارومیه گفت: علمای دین باید هم خود از روز عرفه توشه ای برای آخرت بردارند و هم تلاش کنند تا با ایجاد برنامه هایی برای عموم مردم آنان را از فیوضات چنین روزی بهره مند سازند.
مراسم توديع و معارفه مديرکل حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی مدیر مستعفی حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی که در مصلای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز عرفه است و باید مومنان در این روز مشغول راز و نیاز و دعا به درگاه الهی باشند.

 

وی ادامه داد: علمای دین باید هم خود از این روز توشه ای برای آخرت خود بردارند و هم تلاش کنند تا با ایجاد برنامه هایی برای عموم مردم آنان را از فیوضات چنین روزی بهره مند سازند.

 

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به عملکرد پنج ساله خود در دوره مدیریت حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: آنچه در توانم بود انجام دادم تا برای حوزه های علمیه نوکری مخلص باشم و صادقانه در این مسیر تلاش کنم.

 

وی افزود: از ابتدای طلبگی علاقمند به خدمت در محضر عالمان و بزرگان بودم و کفش آنان را به دور از چشم شان واکس می زدم تا شاید خدای رحمان دعای دوران کودکیم را بپذیرد و مرا در زمره آنان قرار دهد.

 

مدیر مستعفی حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه مدیریت حوزه های علمیه استان، اضافه کرد: اوایل امر که مدیریت استان را پذیرفتیم خبری از حقوق و دستمزد نبود و ما تنها برای رضای الهی و به قصد سامان دادن امور حوزه های علمیه تلاش و فعالیت می کردیم.

 

وی در پایان با اشاره به عملکرد خود در دوره مدیریت اش، گفت: تعداد اساتید استان در ابتدای مدیریتم 30 نفر بود و الان 100 نفر، تعداد طلاب 350 نفر بود و الان به هزار و 200 نفر رسیده است و حوزه های علمیه ای که منزوی بودند و حرفی از آن ها نبود، امروز در سطح استان فعال هستند و حرف اول را می زنند.

 

حجت الاسلام محمدی، مدیر جدید حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش ها و اقدامات موثر و مثبت حجت الاسلام قهرمانی، اظهار داشت: حجت الاسلام قهرمانی کارهای زیادی انجام دادند تا توانستند حوزه های علمیه استان را به نکته فعلی برسانند و ما هم تلاش می کنیم که در آینده برنامه های ایشان را دنبال کنیم.

 

گفتنی است، مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی ظهر امروز در مصلای ارومیه برگزار و از تلاش ها و زحمات حجت الاسلام قهرمانی با اعطا لوح تقدیر، قدردانی به عمل آمد و حجت الاسلام محمدی به عنوان مدیر جدید حوزه های علمیه معرفی شد./936/202/ب3

ارسال نظرات