۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۹۰۱۶۶
از سوی خیر زرنقی صورت گرفت؛

اهدای 20 هزار متر مربع زمین برای ساخت حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی از اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ حوزه های علمیه این استان خبر داد و گفت: به تازگی یکی از خیرین اهل شهر زرنق ساکن تهران در اقدامی حسنه و مبارک 20 هزار متر مربع زمین برای ساخت حوزه‌ علمیه خواهران و برادران در شهر زرنق اهدا کرده است.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي حوزه علميه

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: به تازگی یکی از خیرین اهل شهر زرنق ساکن تهران در اقدامی حسنه و مبارک زمینی برای ساخت حوزه‌ علمیه خواهران و برادران اهدا کرده است.


وی خاطرنشان کرد: آقای سیف الله زاده، خواهرزاده آیت الله فیض سرابی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری 10 هزار مترمربع زمین مرغوب و با موقعیت بسیار عالی تنها برای ساخت حوزه علمیه برادران و 10 هزار مترمربع زمین برای ساخت حوزه علمیه خواهران در شهر زرنق به حوزه علمیه استان اهدا کرد.


حجت الاسلام انتظاری گفت: قیمت کارشناسی تنها زمین ویژه حوزه علمیه برادران در زرنق حدود 50 میلیارد ریال ارزش گذاری شده است، این در حالی است که این فرد خیراندیش تعهد ساخت حوزه علمیه زرنق با هزینه حدود 20 میلیارد ریالی را نیز متعهد شده است.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: با حساب سرانگشتی اگر ارزش زمین‌های اهدایی و هزینه‌ای که قرار است برای ساخت دو حوزه علمیه خواهران و برادران در این شهر صورت گیرد، محسابه شود؛ این خیر زرنقی چیزی حدود 150 میلیارد ریال برای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی اهدا می‌کند.


وی خاطرنشان کرد این حرکت خداپسندانه اتفاقی بسیار مبارک و بی سابقه در حوزه علمیه آذربایجان محسوب می شود که فرد خیر متعهد شده دو حوزه علمیه خواهران و برادران را ظرف یک سال تحویل مرکز مدیریت استان دهد، ضمن این‌که شهرداری زرنق نیز با مشاهده این حرکت بی‌سابقه وارد میدان شده و تعهداتی را نیز پذیرفته است.


حجت الاسلام انتظاری افزود: شهرداری زرنق نیز متعهد شده تا در بحث تأمین ماشین‌آلات سنگین و عملیات خاکبرداری، حمل مصالح، بتن‌ریزی و ... نهایت همکاری را با این خیر داشته باشد، که جا دارد از نگرش بسیار مطلوب اهالی زرنق و شهرداری این شهر نیز تقدیر و تشکر داشته باشیم.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که اهالی زرنق بسیار مؤمن و متدین هستند، گفت: راه‌اندازی حوزه علمیه در این شهر مذهبی بسیار حائز اهمیت است، چرا که طلاب این منطقه مجبور بودند برای تحصیل به شهرهای بزرگی همچون مرند، بناب، مراغه و تبریز مهاجرت کنند./935/303/ب2

ارسال نظرات