۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۹۰۱۷۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ حمایت اوقاف از برگزاری مراسم عقد جوانان در بارگاه امامزادگان، انتشار مجموعه نمایشگاهی «جنگ تمام نشدنی» و آموزش زوج های جوان در طرح «یار مهربان» از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در چهلمین جلسه شورای ساماندهی جوانان استان از حمایت این اداره کل برای برگزاری مراسم عقد جوانان در بارگاه امامزادگان خبر داد.


وی با بیان این‌که بحث اقتصادی و پشتوانه مالی یکی از عوامل تعیین کننده برای اقدام جوانان به امر ازدواج است، ادامه داد: در حال حاضر، خیرین آذربایجان شرقی در حال افزایش حمایت های خود از جوانان برای تشویق هرچه بیشتر آنان به ازدواج هستند.


حجت الاسلام مشهوری با بیان اینکه خیران را باید به سمت وقف در رابطه با کمک به ازدواج جوانان سوق دهیم عنوان کرد: هفته گذشته در امامزاده سید حمزه تبریز برای 65 جوان از محل نیات واقفان دو میلیون تومان بن خرید کالا اهدا شد.


 معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که آمادگی داریم در تمامی امامزاده های استان مراسم عقد زوج های با مهریه های مناسب را  با رعایت شئون اسلامی، برگزار کنیم، گفت: ترویج این سنت حسنه در راستای ازدواج ساده جوانان بسیار حائز اهمیت است.


مجموعه نمایشگاهی «جنگ تمام نشدنی» منتشر شد

مجموعه نمایشگاهی «جنگ تمام نشدنی» مجموعه‌ای برای معرفی کمک‌‌های قدرت‌های جهانی به رژیم صدام در طول هشت سال جنگ تحمیلی منتشر شد.


این مجموعه که قابل چاپ در قطع A3 و بزرگ‌تر است، مناسب برای نصب در مساجد، دانشگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها در ایام هفته دفاع مقدس است. عموم علاقه‌مندان می توانند فایل‌های با کیفیت این مجموعه را از سایت ایام دریافت کنند.


آموزش زوج های جوان در طرح «یار مهربان»

حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز، از اجرای طرح «یار مهربان» در شهر تبریز خبر داد و اظهار داشت داشت: طرح یار مهربان با هدف تحکیم بنیان خانواده اجرا می شود و در همین راستا نیز از جوانان در معرض ازدواج حمایت می شود.


وی ادامه داد: هسته های یار مهربان در فرهنگسراهای شهر تشکیل شده تا علاوه بر جذب حمایت های دولتی از مردم نیز جهت تسهیل ازدواج جوانان کمک بگیریم.


حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی قبل و بعد از ازدواج در این فرهنگسراها برگزار می شود تا جوانان و زوج های جوان با مهارت های ضروری زندگی در جهت تحکیم خانواده بیشتر آشنا شوند.


مساعدت 31 میلیاردی مردم آذربایجان شرقی در جشن عاطفه ها

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: مراسم جشن عاطفه‌ها با شعار مهر در انتظار همدلی در روزهای 26 و 27 شهریور همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی برگزار شد که 250 پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی این نهاد کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم سخاوتمند استان به دانش‌آموزان بی‌بضاعت را جمع‌آوری کردند.


دشتی با بیان این‌که شماره حساب 777 به منظور جمع آوری کمک‌های مردم خیر استان به دانش‌آموزان نیازمند در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: کمک به دانش‌آموزان نیازمند، ترویج روحیه نوعدوستی و فرهنگ انفاق از اهداف برگزاری جشن عاطفه‌ها بوده است.


وی با اشاره به اینکه 500 هزار پاکت جشن عاطفه‌ها در بین دانش‌آموزان استان توزیع شد، اضافه کرد: به منظور به صدا درآوردن زنگ عاطفه‌ها و استفاده از ظرفیت دانش‌آموزی برای رفع نیاز این قشر در مدارس با رویکرد ترویج فرهنگ نوعدوستی، احسان و نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها 8 مهر در 2 هزار و 500 مدرسه در سطح استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود./935/203/ب2

ارسال نظرات