۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۹۰۱۸۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه تشریح کرد؛

برنامه‌های دهه امامت و ولایت در امامزادگان خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تشریح برنامه های دهه امامت و ولایت، گفت: در این دهه نماز عید قربان در 18 امامزاده، همایش بانوان ولایی در 10 امامزاده و مراسم عید غدیر در 19 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سهرابي - نشست دهه امامت و ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی گرامیداشت دهه امامت و ولایت، به تشریح برنامه های نهاد اوقاف و امور خیریه استان به این مناسبت پرداخت و افزود: نماز عید سعید قربان همزمان با دهم ذی الحجه و روز نخست دهه امامت و ولایت در 18 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستان های مختلف خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: در شهرستان بجنورد نماز عید قربان در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده محمدباقر(ع) اسفیدان، امامزاده هادی(ع) ارک، امامزاده سیدمحمد(ع) لنگر، امامزاده اسماعیل(ع) باباامان و امامزاده ابراهیم(ع) کلاته سهراب برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: این مراسم در شهرستان شیروان در امامزاده های حمزه رضا(ع) زیارت، غیبی(ع)، عبدالرضا(ع) نوده، شیخ مقدم محمدآباد و امامزاده عبدالرحمن(ع) اسطرخی برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی نماز عید قربان در شهرستان اسفراین در محل امامزاده سیدجعفر بن احمد(ع)، سیدجعفر بن موسی(ع)، سیدابراهیم(ع) و امامزاده سیدحمزه بن موسی(ع)، در شهرستان فاروج در امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت، شهرستان مانه و سملقان امامزاده اسحاق(ع) لنگر و در شهرستان های گرمه و جاجرم نیز در محل امامزاده فخرالدین(ع) ایور برپا می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: همچنین همزمان با دهه امامت و ولایت و در روز نهم مهر ماه و هفدهم ذی الحجه همایش های بانوان ولایی با حضور بانوان مؤمن خراسان شمالی در 10 امامزاده شاخص استان برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) بجنورد، امامزاده حمزه رضا(ع)، امامزاده غیبی(ع)، امامزاده عبدالرضا(ع) نوده، امامزاده عبدالرحمن(ع) و بقعه شیخ مقدم الله آباد در شیروان، امامزاده سیدجعفر(ع) در اسفراین، امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت در فاروج، امامزاده سیدابراهیم(ع) انصار در مانه و سملقان و بقعه خواجه علی بن مهزیار در شهرستان جاجرم میزبان همایش های بانوان ولایی در استان هستند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به برگزاری مراسمات ویژه شب و روز عید غدیر در 19 امامزاده شاخص استان، اظهار کرد: مراسم گرامیداشت شب عید غدیر در شهرستان شیروان همزمان با نماز مغرب و عشاء در امامزاده حمزه رضا(ع)، امامزاده غیبی(ع)، امامزاده عبدالرضا(ع) توده، امامزاده عبدالرحمن(ع) اسطرخی و بقعه متبرکه شیخ مقدم الله آباد برگزار خواهد شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: این مراسم در شهرستان اسفراین در امامزاده سیدجعفر(ع) و سیدحمزه بن موسی(ع)، شهرستان جاجرم در بقعه متبرکه علی بن مهزیار، فاروج در امامزاده عبدالرحمن(ع) خرق، مانه و سملقان در امامزاده سیدابراهیم(ع) انصار و در شهرستان بجنورد نیز در حرم مطهر برادر امام رضا(ع)، امامزاده محمدباقر(ع) اسفیدان، امامزاده هادی(ع) ارک، امامزاده سیدمحمد(ع) لنگر و امامزاده سیداسماعیل(ع) باباامان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: جشن های روز عید غدیر نیز همزمان با روز هجدهم ذی الحجه در 19 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص مزبور با سخنرانی روحانیان برگزیده و مداحی برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی افزون بر این مراسم تجلیل از سادات نیز در روز عید غدیر خم از ساعت هشت الی 10 صبح در 13 امامزاده شاخص شهرستان های مختلف استان صورت می گیرد.

 

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد که به این مناسبت برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در رابطه با موضوع غدیر و ولایت در سطح کشور برگزار می شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات