۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۲۹۰۲۹۹
استاد حوزه و دانشگاه:

سیاست زدگی آفت مراکز دانشگاهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تکیه بر تعالیم اسلامی و تلاش برای تفهیم و تفسیر آن ها را سبب ایجاد جهش علمی در مراکز دانشگاهی دانست و گفت: هر اندازه دانشجویان بیشتر با تعالیم ناب اسلامی آشنا شوند، بیشتر به سوی آن ها و تفسیر و توضیح این تعالیم متمایل می شوند.
جدايي دين از سياست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام ولی الله صادقی کارشناس مسائل مذهبی و استاد دانشگاه شب گذشته در مراسم سخنرانی که در مسجد امام حسین شهر منظریه شهرضا برگزار شد سیاست زدگی را افت مراکز دانشگاهی برشمرد و تصریح کرد: مراکز علمی رسالت بسیار بزرگی دارند که از هر اقدام دیگری مهم تر است و از همین جهت باید تمام تلاش خود را علم اموزی متمرکز کنند.

 

 

وی در ادامه با اشاره به بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: وظیفه انتقال دانش در دانشگاه ها به اندازه این است که ایشان از این مسئله به عنوان جهاد علمی نام می برند.

 

 

کارشناس مسائل مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود عزاداری در ایام محرم را نشان دهنده ظرفیت و توانایی بالای شیعه در تدارک مناسبت های بزرگ دانست و عنوان کرد: حضور گسترده در صحنه های مختلف اجتماع از مهم ترین مناسک شیعیان است و از همین جهت مناسکی همچون حج و نماز جماعت بسیار مورد تأکید قرار گرفته اند.

 

 

حجت الاسلام صادقی یکی از مهم ترین اصول تربیتی نسل های جوان و نوجوان را معرفی والدین به عنوان الگوهای دینی دانست و عنوان کرد: وقتی پدر و مادر اقدام به رعایت موازین دینی نمی کنند چگونه می توانند فرزندان خود را به سوی این امور تشویق کنند و این در حالی است که اگر پدر و مادر در تربیت اولیه کوتاهی کردند سایرین هرگز به اندازه آن ها دلسوز نخواهند بود.

 

 

وی مساجد را بهترین مکان برای گذران بخشی از اوقات فراغت کودکان برشمرد و تصریح کرد: حتی بازی کودکان در محیط مسجد می تواند در تربیت دینی آن ها و انس آن ها به مسجد مؤثر باشد و از همین جهت بهتر است والدین به همراه فرزندان خود لحظاتی قبل از اقامه نماز در مساجد حاضر شوند.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه قرائت قرآن و درک ثواب آن را را مستلزم تدبیر در آن دانست و گفت: زمانی که در احادیت برای قرائت یک سوره ثواب های زیادی ذکر می شود، اعطای این ثواب ها بسته به توجه و تعمق در معانی و در نهایت عمل به آن هاست.

 

 

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به ایتام و ضُعفا را از جمله آموزه هایی دانست که سیره عملی و نقلی ائمه بارها آن را تأیید کرده است و اظهار کرد: دست گیری از بینوایان از مرام های شاخص حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) و سایر امامان معصوم(ع) بوده و همواره شیعیان ایشان نیز بر این امور استمرار می ورزیده اند.

 

 

وی انجام اموری مثل کمک به نیازمندان و حمایت از ایتام را باعث ایجاد ارامش روح و روان افراد دانست و در ادامه افزود: یکی از علت های عدم تمرکز افراد در نماز های یومیّه پریشان حالی آن ها و ذغدغه های فراوان آن ها می باشد و این در حالی است که انجام بسیاری از مستحبات می تواند سبب ارامش قلب و کاهش این امور شود.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه تکیه بر تعالیم اسلامی و تلاش برای تفهیم و تفسیر آن ها را سبب ایجاد جهش علمی در مراکز دانشگاهی دانست و گفت: هر اندازه دانشجویان بیشتر با تعالیم ناب اسلامی آشنا شوند، بیشتر به سوی آن ها و تفسیر و توضیح این تعالیم متمایل می شوند./868/202/ب1

ارسال نظرات