۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۹۰۳۰۱
امام جمعه بابل:

عید قربان روز وحدت جهان اسلام برای آزادی قدس است

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه بابل با اشاره به مسائل اخیر مسجدالاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: جهان اسلام باید در برابر توطئه رژیم صهیونیستی در هتک حرمت به ساحت مسجدالاقصی، متحد و یکپارچه نابودی این غده سرطانی را فریاد بزند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در خطبه های نماز عید سعید قربان شهرستان بابل با تبریک این عید بزرگ، گفت: عید سعید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی است که خداوند به واسطه سربلندی حضرت ابراهیم(ع) از امتحانی بزرگ آن را برای بشریت مقرر کرد.


وی افزود: روز عید قربان روز ذکر پروردگار متعال و غفلت زدایی از جان است.


مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل پیام بلند عید قربان را روز توجه به تقوای الهی دانست و خاطرنشان کرد: روز عید قربان روز یاد پروردگار و تسلیم در برابر اوامر خداوند است تا از جان های امت اسلامی غفلت زدایی شود.


وی با تاکید بر استغفار زیاد در روز عید قربان، اظهار داشت: روز عید قربان در امتداد روز عرفه و مناجات با پروردگار متعال است که به پاس سربلندی حضرت ابراهیم(ع) از امتحان بزرگ به دست آمد.


حجت الاسلام روحانی الگوی رفتاری حضرت ابراهیم(ع) را برای بشریت لازم دانست و تاکید کرد: انسان برای تعالی باید از خود، هوای نفسانی و مادی بگذرد تا خداوند او را به درجات بالا برساند.


وی افزود: از جمله اعمال روز عید قربان زیارت امام حسین(ع) است زیرا اگر حضرت ابراهیم(ع) فرزند خود را در راه خدا به قربانگاه فرستاد، امام حسین(ع) با بردن خود و خانواده به قربانگاه، جان خود و نزدیکترین عزیزانش را در راه رضای الهی تقدیم کرد.


امام جمعه بابل روز عید قربان را تجدید عهد با خداوند متعال عنوان کرد و گفت: عید قربان، قربانی کردن نفسانیات و تجدید عهد با خداوند است تا انسان به درجات بالای معنوی برسد.


وی با اشاره به مصیبت های امروز جهان اسلام و فتنه های جریان های تکفیری و وهابی افزود: متأسفانه امروز جهان اسلام در این روز عید با مصیبتی به نام جریان های تکفیری و وهابی روبرو است که طعم شیرین این روز را به جان مسلمانان تلخ کرده است.


حجت الاسلام روحانی به مصائب مسلمانان در سوریه، عراق، یمن و بحرین پرداخت و تاکید کرد: کشتار مسلمانان یمنی از سوی رژیم آل سعود در این ایام از مصیبت هایی است که بر مصائب امت اسلامی افزوده است.


وی با اشاره به مسائل اخیر مسجدالاقصی و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ادامه داد: جهان اسلام باید در برابر توطئه رژیم صهیونیستی در هتک حرمت به ساحت مسجدالاقصی متحد و یکپارچه نابودی این غده سرطانی را فریاد بزند./1313/201/ب1

ارسال نظرات