۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۹۰۳۲۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عید قربان نماد گذشتن از تعلقات در راه اطاعت از معبود است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: عید قربان، عید رهایی از تعلقات و نماد گذشتن از دلبستگی ها برای اطاعت از معبود و رسیدن به قرب الهی است.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عید قربان که صبح امروز در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک عید سعید قربان، اظهار کرد: حضور مسلمانان در صفوف به هم فشرده نماز عید قربان، تبلور وحدت و یکپارچگی امت اسلام است.

 

وی با بیان اینکه عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی به شمار می رود، افزود: عید سعید قربان، عید بندگی و رهایی از اسارت نفس بوده و نمادی از زیرپا گذاشتن نفس در راه کسب رضایت الهی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: مسلمانان در روز عید قربان با زیر پا گذاشتن نفس خویش می توانند راه نزدیکی به درگاه باری تعالی را در پیش گیرند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی درواقع عید سعید قربان، نماد رهایی از تعلقات و دلبستگی ها و گذشتن از تمام وابستگی ها حتی عزیزترین افراد برای اطاعت از معبود و رسیدن به قرب الهی است.

 

وی با اشاره به سنت قربانی کردن در این روز و اهمیت ملت مسلمان ایران به این سنت اسلامی، خاطرنشان کرد: توزیع گوشت قربانی در بین نیازمندان و همسایگان، سنتی نیک و مورد سفارش اسلام بوده و از نشانه های سخاوتمندی به شمار می رود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: ولایت عنصر کلیدی دین مبین اسلام و روح و جان حکومت دینی محسوب می شود.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: رزمندگان و امت اسلام در هشت سال دفاع مقدس برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی نوپای خود از جان و مال خویش گذشته و در این راه فداکاری های زیادی کردند.

 

وی با بیان اینکه ازخودگذشتگی ملت ایران در دفاع مقدس فراموش شدنی نیست، خاطرنشان کرد: می بایست این دوران همواره در اذهان ملت ایران زنده بماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به حمایت های دولت آمریکا از رژیم بعث عراق در دوران جنگ تحمیلی و سال های پس از آن، افزود: ملت مسلمان ایران همواره از سیاست های آمریکا نفرت داشته و این نفرت همچنان ادامه دارد.

 

گفتنی است، نماز عیدقربان امروز در 17 مصلای نماز جمعه، 18 امامزاده شاخص و بیش از صد مسجد مناطق مختلف استان خراسان شمالی برگزار شد./9314/201/ب1

ارسال نظرات