۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۹۰۳۳۵
همزمان با هفته دفاع مقدس؛

همایش بچه‏های تپه برهانی در کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرمسؤول مؤسسه فرهنگی شهدایی زهیرکاشان از برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت شهدا جانبازان و حماسه سازان ‹‹عملیات والفجر دو›› شهرستان کاشان همراه با رونمایی از کتاب ‹‹ما ایستاده ایم›› خبر داد.
همايش بچه هاي تپه برهاني در کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حسین شریفی مدیرمسؤول مؤسسه فرهنگی شهدایی زهیرکاشان ظهرامروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس، ویژه برنامه گرامیداشت شهدا جانبازان و حماسه سازان ‹‹عملیات والفجر دو›› شهرستان کاشان شنبه چهارم مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان برگزار می شود.

 

وی افزود: کتاب ارزشی ما ایستاده ایم به قلم سیدعلی رضوی، برگرفته از خاطرات جانباز ماشاالله تقی زاده و همرزمانش از عملیات والفجر دو، یک عملیات چند مرحله ی که در یکی از مراحل عملیات گردان امام حسین(ع) از لشگر امام حسین(ع) وارد عمل شده و تنها یکی از گردان ها موفق به فتح ارتفاع مورد نظر می شود و دو گروهان دیگر موفق نشده و برمی‌گردند.

 

شریفی گفت: در این کتاب خاطرات لحظه به لحظه ای که برای ماشاالله تقی زاده رخ داده است ثبت و ضبط کرده که چگونه، چهارده روز بدون آب و غذا و با تنی مجروح در دره ای بین نیروهای خودی و دشمن و با دو نفر از رزمندگان اصفهان گرفتار می‌شود و حتی نام او در لیست شهدای والفجر دو شهرستان کاشان ثبت می‌شود و دقیقا زمانی که امید خود را از دست داده به صورت معجزه آسایی نجات پیدا می‌کنند.

 

مدیر مؤسسه فرهنگی شهدایی زهیر کاشان یاد آورشد: امنیت و آرامش امروز حاکم در جامعه مرهون خون پاک شهدا است و امروز برگزاری چنین برنامه هایی فرصتی مناسبی است تا رشادت دلاوران دوران دفاع مقدس برای جوانان بیان شود.

 

شریفی گفت: شهدایی که با تقدیم جان خود به انقلاب اسلامی و کشور، امنیت و آرامش  را برای مردم ایران به ارمغان آوردند، امنیت پایدار امروز ایران اسلامی، نتیجه جانفشانی و ایثار آنها است.

 

شایان ذکراست، مؤسسه فرهنگی شهدای زهیر، وابسته به پایگاه مقاومت باب الحوائج(ع) حوزه امام حسن مجتبی (ع) فعالیت خود را از اوایل سال 1391با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت مقام شامخ شهیدان، خانواده های شهدا در راستای تحقق فرامین گوهر بار رهبر معظم انقلاب که فرمود «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» به صورت تخصصی در قالب چهار کارگروه و تعدادی تیم به صورت مستمر و پیگیر آغاز و تا کنون ادامه دارد.

 

گفتنی است، یکی از برنامه های مستمر و پیگیر این مؤسسه دیدارهای هفتگی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان است که طی چند سال گذشته انجام شده است./1307/202/ب3

ارسال نظرات