۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۹۰۳۴۹
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی خبر داد؛

انعقاد تفاهم نامه احداث صحن امام رضا در حرمین کاظمین

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه پروژه صحن امام رضا(ع) در حرمین کاظمین در روز چهارشنبه، یک مهرماه، گفت: ساخت صحن امام رضا(ع) بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در شش فاز اجرا و طی سه سال به انجام می رسد.
کاظمين

جعفر دهنوی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که ستاد خرسان رضوی از نیمه دوم سال 1388 پیگیری های لازم را برای اجرا و احداث صحن امام رضا (ع) در حرمین کاظمین انجام داده است، تصریح کرد: چهارشنبه، یک مهرماه تفاهم نامه مربوطه با هماهنگی معاونت امور عمرانی استانداری خراسان و تأیید ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات با شرکت هلدینگ بین المللی هشتم به عنوان شرکت مهندسی این پروژه منعقد شد.

 

وی با اشاره به پروژه ساخت صحن امام رضا(ع) در حرمین کاظمین که خاص خراسان رضوی است، اظهار کرد: صحن امام رضا(ع) در کاظمین با 35 هزار متر مربع و در بخش‌های دو و 3 طبقه و با اسکلت بتنی ایجاد می‌شود و حدود سطح اشغال این پروژه 6 هزار مترمربع است و در این پروژه 10.5 متر گودبرداری در نظر گرفته شده که 8 متر از آن داخل آب است.

 

کمک 5 میلیارد تومانی مردم خراسان رضوی در پروژه ساخت صحن امام رضا(ع) در حرم کاظمین

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خرسان رضوی از جمع آوری حدود پنج میلیارد تومان وجوهات مردم خراسان رضوی جهت پروژه این صحن تاکنون خبرداد و افزود: ساخت صحن امام رضا(ع) بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در شش فاز اجرا و طی سه سال به انجام می رسد و هزینه بالغ بر 600 میلیارد ریال برای این پروژه برآورد می شود که تمام آن از  محل کمک ها و نذورات مردم خراسان رضوی است و ریالی از اعتبارات دولتی در آن هزینه نمی شود.

 

دهنوی با بیان این که  فاز یک طراحی تصویب شد و فازم دوم معماری نیز در حال انجام است، گفت: مطالعات تکمیل و نقشه های مربوطه در دو ماه آینده تحویل می شود و پیش بینی شده که در نیمه اول سال 95 عملیات اجرایی و ساخت این صحن آغاز شود؛ پس از امضای توافق نامه، کارگروه‌های مربوطه برای تبلیغات در 30 شهرستان خراسان رضوی به تبلیغات لازم برای جمع‌آوری نذورات مردم می پردازند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: پروژه‌ی طلاکاری ایوان باب المراد و باب القریش و باب القبله از دیگر پروژه های خراسان رضوی که باب المراد سال گذشته در عیدغدیر تکمیل و تحویل شد و 16 هزار خشت طلا(هرخشت بالغ بر 300 هزار تومان) برای دو ایوان دیگر است.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خرسان رضوی از آماده سازی و تحویل دو درب طلا و یک نقره در دو ماه آینده خبر داد و افزود: تا کنون 23 درب طلا برای نصب در ایوان های حرمین کاظمین ارسال شدند؛ کارگاه طلاکاریو ساخت ایوان باب القریش در مشهد و باب القبله در کاظمین قرار دارد.

 

ارسال درب های حرم حضرت زهرا(س) به نجف و درب های ایوان های حرمین کاظمین در دو ماه آینده

دهنوی با اشاره به این که پروژه صحن حضرت زهرا(س) چهار ساله است و انتظار می رود تا پایان سال 95 اتمام یابد، اظهار کرد: صحن حضرت زهرا(س) در نجف با سرعت زیادی در حال پیشرفت، بخش زیادی از سفت کاری بخش زیارتی  صحن به پایان رسیده و نازک کاری در قسمت خدماتی آن آغاز  و در حال پیش روی است.

وی از ارسال درب های صحن حضرت فاطمه(س) در 45 روز آینده خبرداد و تصریح کرد: تعداد 22 درب اتصال بین صحن حضرت زهرا(س) و رواق ابوطالب که به عنوان اولین ارتباط این صحن به حرم امام علی(ع) به شمار می رود در حال ساخته شدن در مشهد است که طی 45 روز آینده آماده و برای نصب به نجف ارسال می شود.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خرسان رضوی تصریح کرد: ستاد اربعین امسال  در خراسان رضوی با ایجاد دو کمیته پشتیبانی با ریاست استاندار و کمیته اجرایی و در بحث جمع آوری و جذب مشارکت برای 500 هزار نفر، بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قرار دارد؛ امسال برای اولین بار بنا شده تا سه روز بعد از پایان اربعین ستاد ها برای پذیرایی و ارائه خدمات به زائران پیاده کربلا در مسیر بمانند.

 

دهنوی در پایان از مردم و خیرین خواست تا کمک های خود را برای خدمات رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی به شماره حساب 1040 بانک ملی ایران که مختص ستاد اربعین سراسر کشور است، واریز کنند؛ عدد 10 به دهه پایانی ماه صفر و 40 به اربعین امام حسین(ع) اشاره دارد./844/302/ب3

ارسال نظرات