۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۹۰۳۶۴
امام جمعه موقت اراک:

پیام رهبرمعظم انقلاب به کنگره حج مورد توجه همگان باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اراک با بیان این که، پیام رهبرمعظم انقلاب به کنگره حج باید درهمه امور مورد توجه همگان باشد، گفت: آحاد ملت بدانند برای این که راه راست را ادامه دهند و به بی راهه نروند باید پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنند و این مهم را به عنوان تکلیف بدانند.
حجت‌الاسلام سيدعلي حسيني پور امام جمعه موقت اراک و مدير حوزه هاي علميه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی پور امام جمعه موقت اراک و مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی، امروز در خطبه های نماز عیدسعید قربان که در مصلی بیت المقدس اراک اقامه شد، بیان کرد: پیام رهبرمعظم انقلاب به کنگره حج باید درهمه امور مورد توجه همگان باشد.

 

پیام ارزشمند مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج

امام جمعه موقت اراک در رابطه با پیام ارزشمند مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج گفت: این پیام بسیار مهم نشانگر وظیفه تمام مسلمانان جهان به شرارت‌های آمریکای جنایت پیشه و جنایات‌ هم‌دست و رژیم جنایتکار صهیونیستی است.

 

حجت‌الاسلام حسینی پور، خاطر نشان کرد: آحاد ملت بدانند برای این که راه راست را ادامه دهند و به بی راهه نروند باید پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنند و این مهم را به عنوان تکلیف بدانند.

 

تقوا با پرهیز از غفلت و گناه حاصل می شود

امام جمعه موقت اراک با بیان ان که تقوا سبب می شود تا انسان به اوج و تعالی برسد، اظهار کرد: تقوا با پرهیز از غفلت و گناه حاصل می شود و هر دستور اسلام اعم از واجب و مستحب در راستای افزایش بصیرت و پرهیزکاری است.

 

حجت‌الاسلام حسینی پور، با اشاره به این که فاصله گرفتن از جامعه به معنای دوری از گناه و تقوا نیست، گفت: همگان باید در موقعیت و بستر اجتماعی خود تقوا و پرهیزکاری را رعایت کنند و همچنین بایدخود را از آلودگی های دنیا مصون دارند.

 

عید قربان از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان به شمار می رود

امام جمعه موقت اراک با بیان این که عید قربان از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان به شمار می رود که از اهمیت ویژه ای نیز در پیشگاه الهی  برخوردار است، گفت: غسل کردن، خواندن زیارت امام حسین(ع)، برپایی نماز عید سعید قربان و قربانی کردن بخشی از اعمال این روز است که البته ملاک پذیرش قربانی در راه خدا رعایت تقوا و اخلاص در عمل است.

 

حجت‌الاسلام حسینی پور، با بیان این که عید قربان عید، گذشت و ایثاری است زنده نگه‌داشتن شعائر و مراسم عید قربان از مصادیق رعایت تقوا به شمار می رود چراکه عید قربان، روز اصلاح و تهذیب نفس و نشانه تقوای الهی است.

 

امام جمعه موقت اراک در ادامه بیان کرد: روز گذشته دعای عرفه با شکوه خاصی در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد و این دعا و سایر دعاها مخصوص روزهای خاص نیستند و باید از آنها نهایت بهره را در تمام سال و عمر برد.

 

شایان ذکر است، امروز همزمان با سراسر کشور، نماز باشکوه عید سعید قربان در نقاط مختلف استان مرکزی اقامه شد. /842/202/ب3

ارسال نظرات