۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۹۰۳۶۵
پژوهشگر علوم دینی:

حکومت یزید با شایعه‌پراکنی به تخریب شخصیت امام حسین پرداخت

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر علوم دینی در بیان و بررسی قیام امام حسین(ع) گفت: یکی از دلایلی که امام حسین(ع) برای آن دست به قیام زد، این بود که بتواند سوءاستفاده‌ها و منفعت طلبی‌های عده‌ای را از بین ببرد و مردم را از گمراهی و جهلشان آگاه کند.
حجت الاسلام سيدعلي خضري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام سیدعلی خضری سخنران و پژوهشگر مسائل دینی، ظهر امروز در حسینیه مرحوم محمدی نسب با بیان این نکته که رسیدن به قدرت نشان از جانشین پیامبر(ص) بودن نیست، ابراز داشت: اهل سنت معتقد هستند که قدرت در دست هر کس که باشد او جانشین و وصی پیامبر(ص) است، از این موضوع می‌توان به این نکته پی برد که اهل سنت در درک و تفسیر آیه اولی‌الامر ناتوان بوده‌اند و اولی‌الامر را اشتباه شناسایی کرده‌اند و به کسانی اولی‌الامر را نسبت می‌دهند که هیچگونه نشانه‌ای برای این مقام ندارند.
 
وی در ادامه با اشاره به سوءاستفاده عده‌ای از قرآن و بعضی نشانه‌های مقدس دین اسلام در طول تاریخ، ابراز داشت: معاویه و خوارج کسانی بودند که با قرآن به سر گرفتن و سوءاستفاده از آن، دیگران را گمراه کردند و باعوام فریبی، خود را در میان مردم به عنوان صاحب حق نشان دادند.
 
حجت‌الاسلام خضری قیام امام حسین(ع) را دارای ابعاد متعددی دانست و افزود: یکی از دلایلی که امام حسین(ع) برای آن دست به قیام زد، این بود که بتواند سوءاستفاده‌ها و منفعت طلبی‌های عده‌ای را از بین ببرد و مردم را از گمراهی و جهلشان آگاه کند.
 
این پژوهشگر علوم دینی هدف امام حسین(ع) از قیام را اصلاح امت اسلام خواند و گفت: امام حسین(ع) معتقد بود که باید خونش را در راهی از دست بدهد که سازنده باشد و دیگران را از گمراهی و جهل نجات بدهد، اما مردم در آن زمان به این نکته پی نبردند و امام(ع) را طالب حکومت خواندند و این را بهانه‌ای کردند تا با ایشان به جنگ برخیزند و منفعت خود را تضمین نمایند.
 
این کارشناس دینی با ابراز این نکته که حکومت و قدرت در آن زمان دست به تخریب شخصیت امام حسین(ع) پرداخت، خاطرنشان کرد: مردم در آن زمان امام حسین(ع) را به این دلیل خارجی می نامیدند، چون معتقد بودند ایشان به این خاطر که در زمان حج تمتع، حج خود را به عمره تبدیل کرده و از مکه خارج شده بود، از دین خارج شده و این نتیجه شایعه افکنی و تخریب شخصیت امام حسین(ع) توسط حکومت یزید بود. /874/202/ب3
ارسال نظرات