۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۹۰۳۶۹
پژوهشگر مسائل دینی:

فساد، نتیجه انجام عمل بدون معرفت است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام غروی در بیان و بررسی موضوع معرفت گفت: میران برخورداری از ثواب انجام اعمال به اندازه معرفت هرکس بستگی دارد.
حجت‌الاسلام سيدصادق غروي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام سیدصادق غروی سخنران و پژوهشگر مسائل دینی، ظهر امروز در مسجد سنجیده قزوین با اشاره به اینکه میزان برخورداری انسان از ثواب به معرفت او بستگی دارد، ابراز داشت: هرکس معرفت بیشتری را داشته باشد قطعا از فضائل بیشتری برخوردار خواهد شد و درک بیشتری را از فضائل ائمه(ع) خواهد داشت.
 
وی با ابراز این حدیث از امیرمؤمنان(ع) که می فرماید هیچ حرکتی انجام نمی‌شود مگر اینکه در آن معرفت وجود داشته باشد، عنوان داشت: کسی که بدون معرفت، دست به انجام کاری بزند نه تنها از او انتظار نمی‌رود که کارش را درست به پایان ببرد، بلکه او در انجام آن کار مبتلا به فساد نیز می‌شود.
 
حجت‌الاسلام غروی راه رسیدن به نهایت ثواب در اعمال را تمسک و معرفت به اهل‌بیت(ع) دانست و اظهار داشت: امام زمان(عج) در روایتی به یکی از یارانش می‌فرماید که برای افزایش معرفت به ائمه معصومین(ع) می‌تواند از نافله، زیارت عاشورا و همچنین زیارت جامعه کبره بهره ببرد و با تأمل در این سه مورد معرفت خود را به اهل بیت(ع) بیفزاید.
 
این سخنران مذهبی در ادامه به بیان و بررسی تفسیر معرفت پرداخت و گفت: معرفت به امام این است که شخص به نقش امام آگاه باشد و همچنین به قدرت امام در عالم دانا باشد و به این دیدگاه دست پیدا کند که ائمه آبرومندانی هستند که بین انسان و خدا واسطه‌اند و انسان می‌تواند با توسل به آن‌ها به حاجت‌هایش برسد.
 
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که حاملان سخنان ائمه(ع) را سه گروه فرشگان مقرب، پیامبران خدا و مؤمنانی که خدا به دل‌هایشان ایمان بخشیده است، معرفی می‌کند، افزود: خداوند روی اهل‌بیت(ع) تعصب دارد و به آن‌ها جایگاه و مقام ویژه‌ای داده است که هیچکس در عالم به این جایگاه آگاه نیست و همچنین خداوند تمام مخلوقات را برای این آفریده است که مطیع اهل‌بیت(ع) باشند؛ به همین دلیل است که شیعه منطقی‌ترین و محکم‌ترین مذهب است و کسی را یارای ایستادگی در برابر آن نیست.
 
وی در پایان مشکلات و سختی‌های زندگی را امتحان‌هایی از جانب خداوند متعال خواند و تصریح کرد: خداوند بندگان مقرب و مورد علاقه خود را به واسطه مسائل و مشقت‌هایی مورد امتحان قرار می‌دهد که نشانه بارز این امتحان‌ها را می‌توان در زندگی پیامبران و ائمه(ع) جست و دید که انسان هرچه مقرب‌تر به درگاه الهی باشد، بیشتر  و سخت‌تر مورد امتحان قرار می‌گیرد. /874/202/ب3
ارسال نظرات