۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۹۰۳۸۸

خبرهای کوتاه از مدرسه علمیه حضرت زینب مشهد

خبرگزاری رسا ـ حضور مبلغان مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد در اردوی جهادی شهرستان زاوه، برگزاری اختتامیه طرح رویش در روستای باغ فرا گرد و برگزاری جلسه هم اندیشی اساتید در آغاز سال تحصیلی جدید از اخبار کوتاه از مدرسه علمیه حضرت زینب( س) مشهد است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل روابط عمومی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد، مبلغان مدرسه در اردوهای جهادی که از طرف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان و همچنین پایگاه بسیج طلاب برگزار شد، حضور یافتند.

 

خانم حیدری فرد، مسؤول فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) گفت: طلاب بسیجی مدرسه به مدت یک هفته در روستای زاوه، شهرستان تربت حیدریه حضور یافتند و در برگزاری این اردوی جهادی با پایگاه بسیج طلاب همکاری کردند.

 

حیدری فرد افزود: برنامه های تبلیغی این گروه در دو رده سنی کودک، نوجوان و با موضوعات اقتصاد مقاومتی، اخلاق و آموزش خیاطی اجرا شد.

 

وی همچنین حضور جهادگران در اردوی شهرستان آشخانه را از جمله فعالیت های تابستانی مبلغان مدرسه دانست و خاطر نشان کرد: در این اردو نیز از طرف مرکز مدیدیت حوزه های علمیه خراسان برگزار شد.

 

حیدری فرد افزود: حلقه های معرفت ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در این اردو تشکیل شد و طلاب در قالب ها و موضوعات مختلف از جمله مهدویت، حجاب، مهارت های زندگی، احکام، شعر و داستان و غیره به ترویج معارف اهل بیت (ع) پرداختند.

 

طلبه باید در همه ابعاد رشد کند
خانم پارسایی راد، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س) در مراسمی که به منظور معارفه کادر و مسؤولان مدرسه با طلاب جدید الورود برگزار شد، به تبیین اهمیت علم و هدف والای طلبگی پرداخت.

 

وی با بیان این نکته که تلاش در مسیر بندگی وظیفه هر انسانی است، گفت: در وادی طلبگی این تلاش و تکاپو باید دقیق تر بوده و از همین ابتدا هدف مشخص شود.

 

پارسایی راد، رشد تک بعدی را آسیبی برای رسیدن به تعالی و کمال دانست و افزود: طلبه موفق و کارآمد باید در همه ابعاد از جمله، بعد اخلاقی و معنوی، بعد علمی، بعد جسمی و بعد سیاسی رشد کند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س) آشنایی با محتوای دین و ارتباط مستمر با قرآن و احادیث ائمه اطهار (ع) را جزء ضروریات این راه خواند و بر مطالعه آثار اندیشمندان اسلامی در کنار قرآن و احادیث تأکید کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: طلبه موفق در کنار رشد علمی و اخلاقی برای نشاط و تندرستی خود نیز برنامه ریزی هنرمندانه دارد و با بهره مندی از جسمی سالم و توانا در راه کسب علم دین تلاش می کند.

 

پارسایی راد با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور فعال و آگاهانه در عرصه های مختلف سیاسی وظیفه طلاب فرهیخته است و نباید با بهانه های مختلف از آن فاصله گرفت.

 

لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور طلاب پایه اول و مسؤولین مدرسه برگزار شد، سیاست ها، قوانین و آیین نامه انضباطی توسط مسؤولین، تبیین و کادر مدرسه نیز به طلاب معرفی شدند.

 

برگزاری اختتامیه طرح رویش در روستای باغ فرا گرد
مسؤول فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) از برگزاری اختتامیه طرح رویش، از سوی مبلغان مدرسه در روستای باغ فراگرد خبر داد.

 

خانم حیدری فرد افزود: مبلغین مدرسه در طول تابستان 94 با برگزاری طرح رویش در روستای باغ فراگرد، به تبلیغ مباحث دینی و ترویج فرهنگ معصومان (ع) پرداختند.

 

وی ادامه داد: در این اردوی جهادی چند تن از طلاب فعال در عرصه تبلیغ با حضور در بین خواهران این روستا، کلاس های متعددی در رده های سنی مختلف برگزار نمودند و مباحثی همچون احکام شرعی، مهارت های زندگی، تفسیر قرآن و غیره را مطرح کردند.

 

مسؤول فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) خاطر نشان کرد: اختتامیه این طرح با حضور مدیر مدرسه، سرکار خانم پارسایی راد و مسؤولین مدرسه برگزار شد.

 

حیدری فرد یادآور شد: در این مراسم خانم پارسایی راد با بیان مطالبی درباره فضیلت ماه ذی القعده و ذی الحجه و اهمیت زیارت علی ابن موسی الرضا (ع)  و نیز آثار و برکات آن در زندگی وبهره مندی هر چه بیشتر از آن تأکید کرد.

 

وی ابراز کرد: خانم پارسایی در ادامه به اهمیت رسالت طلبگی و مسأله تبلیغ اشاره کرد و از مخاطبین خواست با حضور پر شور و مستمر خود زمینه استمرار این فعالیت های جهادی را فراهم آورند.

 

حیدری فرد گفت: اجرای مسابقه، سرود و مداحی از جمله برنامه های این مراسم بود که با تقدیر از رابط روستا با مبلغین پایان یافت.


برگزاری جلسه هم اندیشی اساتید در آغاز سال تحصیلی جدید
خانم مروت، مسؤول آموزش مدرسه علمیه حضرت زینب (س) از برگزاری نشست صمیمی اساتید خبر داد.

 

وی گفت: این جلسه در آستانه شروع سال تحصیلی جدید به منظور آشنایی بیشتر با اساتید، ارائه آیین نامه ها و سیاست های مدرسه و همچنین دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات اساتید با حضور سرکار خانم اعدادی، مسؤول امور خواهران حوزه های علمیه خراسان و سرکار خانم پارسایی راد، مدیرمدرسه و معاونین فرهنگی و پژوهشی مدرسه برگزار شد.

 

مروت افزود: در این نشست خانم پارسایی راد ضمن خیر مقدم به تبیین حدیثی از امام جواد(علیه السلام) پرداخت. ایشان می فرمایند: «ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِى الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِى الشِّدِّةِ، وَ الاْ نْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إ لى قَلْبٍ سَلیمٍ، سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، همدردی در مشکلات آن ها، همراه و همدم شدن با معنویات».

 

مسؤول آموزش مدرسه علمیه حضرت زینب (س)، انصاف در معاشرت با طلاب، احساس همدردی و درک شرایط خاص ایشان را امری ضروری دانست.

 

وی همراهی معنویت و مسائل آموزشی را امری ضروری دانست و از اساتید خواست با تعامل و همکاری با مسؤولین برای پیشرفت مجموعه و رسیدن به هدف نهایی که همان تربیت دینی و اشاعه فرهنگ اسلامی است تلاش کنند.

 

لازم به ذکر است در این جلسه خانم اعدادی با بیان سخنانی در باب اهمیت کار معلمی به تبیین ویژگیهای استاد نمونه پرداختند.

 

حضور مسؤول امور خواهران حوزه های علمیه خراسان در نشست هم اندیشی اساتید
خانم اعدادی، مسؤول امور خواهران حوزه های علمیه خراسان در نشستی که با حضور اساتید در مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) برگزار شد به تبیین مقام والای معلمی پرداخت.

 

وی در این جلسه که به منظور آشنایی اساتید با یکدیگر و همچنین بیان آیین نامه ها و سیاست های مدرسه برگزار شد، گفت: در آیات و روایات که به مقام عالی معلم و مربی اشاره شده است، اولین معلم پروردگار عالم و اولین شاگرد پیامبر اکرم (ص) معرفی شده است.

 

اعدادی افزود: از آنجا که کار ما راهبری و خدمت به جویندگان علم است لازم است ویژگی های یک استاد نمونه را کسب کنیم.

 

مسؤول امور خواهران در تبیین ویژگیهای استاد گفت: توان علمی استاد در ارائه درس امری اساسی است و معلم باید از نظر علمی درس را متقن ارائه دهد.

 

وی مطابقت گفتار با عمل را نکته اساسی در این عرصه دانست و یادآور شد: ناهماهنگی بین گفتار و عمل استاد چه بسا بسیاری از طلاب را نسبت به کل حوزه بی اعتماد می کند و این مسأله آسیب بزرگی برای دین است.

 

اعدادی بر رعایت اخلاق اسلامی از سوی اساتید تأکید کرد و افزود: اخلاق و درس را از هم جدا نکنید چرا که بیان حدیث یا نکته ای اخلاقی در کنار هر درس آثار و برکات فراوانی دارد.

 

لازم به ذکر است در پایان جلسه، اساتید به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و جلسه با پرسش و پاسخ پایان یافت./1309/203/ب1

ارسال نظرات