۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۹۰۳۹۱
مسؤول کانون‎های مساجد استان مرکزی:

عید قربان نماد بندگی انسان در برابر خداوند متعال است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که عید قربان نماد بندگی انسان در برابر خداوند متعال است، گفت: عید قربان فرصتی برای مسلمانان جهان، روز شکوفایی ایمان و بندگی انسان ها و همچنین روز رهایی از اسارت نفس است.
حجت الاسلام مصطفي ذوالفقاري، مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: قربانی کردن هوای نفس به منظور تسلیم شدن در مقابل فرمان خداوند، مهم ترین پیام عید قربان است.

 

وحدت بین مسلمانان مهم ترین پیام عید قربان

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، وحدت بین مسلمانان را به عنوان پیام مهم عید قربان دانست و اظهار داشت: اگر تمامی مسلمانان با یکدیگر وحدت داشته باشند و همچنین تنها در مقابل خداوند متعال سرتعظیم فرود بیاورند، به راحتی می توانند در مقابل ظلم و استکبار ایستادگی کنند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری، با بیان این که، عید قربان نماد بندگی انسان در برابر خداوند متعال است، گفت: عید قربان فرصتی برای مسلمانان جهان،روز شکوفایی ایمان و بندگی انسان ها و همچنین روز رهایی از اسارت نفس است.

 

انسجام و وحدت مسلمانان جهان اسلام

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، عید قربان را مظهر ایثار و اطاعت از خداوند کریم دانست و خاطر نشان کرد: عید قربان نشانگر انسجام و وحدت مسلمانان جهان اسلام است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری، امروز به مناسبت عید قربان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با برگزاری جشن ها، نصب بنر، پخش بروشور، برگزاری جلسات سخنرانی، اجرای مسابقات فرهنگی و مذهبی، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و پخش نقل و شیرینی ارادت قلبی خود را به این روز عزیز و مبارت نشان دادند.

 

عید قربان فرصتی برای دستگیری از نیازمندان

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، خاطر نشان کرد: این روز عزیز و مبارک روز ولایت پذیری حضرت اسماعیل(ع) در مقابل مقام ولایت یعنی حضرت ابراهیم(ع) است که با تن دادن به خواسته خداوند متعال هر دو نفر از این امتحان سربلند بیرون آمدند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه عید قربان را فرصتی برای دستگیری از نیازمندان دانست و بیان کرد: کمک به نیازمندان واقعی یکی از پیام های مهم عید قربان است و نذورات قربانی باید به مستحقان اختصاص یابد.

 

شایان ذکر است، امروز همزمان با سراسر کشور، نماز باشکوه عید سعید قربان در نقاط مختلف استان مرکزی اقامه شد. /842/302/ب3

ارسال نظرات