۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۹۰۴۵۷
آیت الله شبستری:

آل سعود شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارد/ فاجعه منا لکه ننگی بر پیشانی آل سعود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که تمام دولت ها و ملت‌ها باید علیه رژیم آل سعود در دادگاه لاهه شکایت کنند، گفت: رژیم آل سعود شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارد.
 امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به حادثه تأسف‌بار و دلخراش منا، اظهار داشت: عید قربان امسال تبدیل به عزا شد و فاجعه عظمای سرزمین منا، قلوب تمام مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرده است.


وی با اشاره به اعلام سه روز عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: امسال حوادث متعددی بر اثر بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی مقامات آل‌سعود در ایام حج واقع شده که همه نشان از عدم مدیریت مسؤولان برگزاری این مراسم بزرگ اسلامی دارد، مصیبت اخیر منا لکه ننگی بر پیشانی مقامات آل‌سعود است.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: در مکه مکرمه علاوه بر حادثه سقوط جرثقیل که با ابهاماتی نیز همراه است، فاجعه منا منجر به کشته شدن بیش از 1300 نفر از حجاج بیت الله الحرام شده است و این مصیبت بزرگ را به ولی عصر(عج) و رهبری معظم انقلاب و خانواده های متوفی تسلیت می‌گوییم.


آیت الله شبستری ادامه داد: رژیم آل سعود شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارد، برخی از کارشناسان معتقدند که محمد بن سلمان، جانشین پادشاه عامل این جنایت است، که اگر صحت داشته باشد واقعا تأسف بار است و باید بپرسیم این افراد عیاش و فاسد در منا چه کار می‌کنند.


وی با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: بر فرض این حادثه صحت نداشته باشد، به یقین نشانگر سوء مدیریت رژیم آل سعود است و ما از تمام دولت ها و ملت ها می خواهیم که با تلاش های خود از دادگاه لاهه شکایت کرده و رژیم آل سعود را به محاکمه بکشند.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که رژیم آل سعود هیچ ارزشی برای مسلمانان قائل نیست، تصریح کرد: آل سعود با صهیونیست ها ارتباط تنگاتنگی دارند؛ به طوری که در نماز عید قربان یکی از مزدوران داعشی و صهیونیستی 30 نفر از نمازگزاران یمنی در صنعا را به شهادت رساند؛ بنابراین شایسته است شعار مرگ بر آل سعود را فراموش نکنیم.


وی خواستار پاسخگویی مقامات سعودی نسبت به حوادث اخیر شد و افزود: از ملت عربستان می خواهیم که به خود آمده و رژیم مزدور و دست نشانده استکبار جهانی را ساقط کنند؛ امیدواریم به فضل پروردگار با مجاهدت ملت یمن و قیام ملت عربستان هرچه زودتر, حرمین شریفین از دست آل سعود نجات پیدا کند.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس سرشار از جلوه‌های ایثار، مجاهدت و فداکاری نیروهای مسلح و رزمندگان جنگ تحمیلی است، باید دانست که رمز این سلحشوری ها فرمانده کل قوا و اطاعت از ولایت فقیه بوده است.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که عزت، اقتدار، امنیت، استقلال، شرافت و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت شهدا و رزمندگان است، ادامه داد: اقتدار نظام موجب شده، قدرت امریکا به بن بست کشیده شود و به فضل خدا دشمن توان مقابله با نیروهای اسلام حتی در کشورهای مجاور را نخواهد داشت.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیرخم اظهار داشت: از جمله مهمترین زیارت های ائمه اطهار(ع) زیارت غدیریه است و با توجه به این‌که مهم‌ترین مسله ی اسلام غدیر است، از ایم رو عید غدیر به عیدالله الاکبر نامیده می شود./935/201/ب2

ارسال نظرات