۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۹۰۴۸۹
امام جمعه اردبیل:

پرونده جنایات آل سعود باید به محاکم بین المللی برده شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با اشاره به حادثه منی و کشته و زخمی شدن هزاران زایر خانه خدا، گفت: دولت باید پرونده این جنایت را به محاکم بین المللی ببرد تا آل سعود قادر به انحراف افکار عمومی به ویژه در داخل عربستان نشود.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه حادثه منی و کشته شدن بیش از 1200 نفر از حجاج را محکوم و آن را نشانه ابتلاء امت به اشرار دانست.

 

وی افزود: خداوند حجاج را جزو شعائر دین خود معرفی می کند و دستور احترام و امنیت آنها را صادر کرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی توجیهات آل سعود را توجیهات قرون وسطایی دانست و گفت: تأمین نظم افراد و زیرساخت‌های انتظامی در تمام کشورها به عهده دولت ها است.

 

وی حجاج را عامل حادثه منا دانستن را اهانت به آنان دانست و اظهار داشت: دولتی که تا حال بیش از شش هزار یمنی بی گناه را در ماه حرام به شهادت رسانده، ارزشی برای حجاج قائل نخواهد بود.

 

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت به خانواده های عزادار به ویژه ایرانی ها و هم استانی ها، گفت: آل سعود به صرف محکومیّت اعتناء نمی کند و دولت باید پرونده این جنایت را به محاکم بین المللی ببرد تا آل سعود قادر به انحراف افکار عمومی به ویژه در داخل عربستان نشود.

 

نماینده ولی فقیه در استان ورود ناگهانی وزیر دفاع آل سعود با 350 محافظ را به محوطه رمی جمرات عامل اصلی تلفات دانست.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها با تشکر از مدیران ارشد استان که توانستند شمال استان به ویژه گرمی را جزو محوطه منطقه آزاد قرار دهند، از نمایندگان خواست جهت اخذ قید فوریت و اخذ رأی برای منطقه آزاد تلاش مضاعف داشته باشند.

 

وی ادامه داد: از هم اکنون باید زیرساخت های لازم برای منطقه آزاد شروع شود و به ویژه راه آهن که از عمده ترین و متداول ترین اسباب مواصلات در کشور و در دنیا است.

 

وی با انتقاد از اینکه دولت در اولویت های ساخت راه آهن در کشور، راه آهن اردبیل را در اولویت قرار نداده است، گفت: مسؤولان و نمایندگان و اهالی باید در این خصوص تلاش بیشتری داشته باشند.

 

امام جمعه اردبیل در انتهای خطبه ها تغییر موضع آمریکا و اروپا بعد از حادثه پناهجویان و بعد از ورود روسیه به موضوع سوریه را یک افتضاح سیاسی و دیپلماسی دانست./937/201/ب2

ارسال نظرات